فوری/بیانیه مهم رضا کعبی رهبر کومله زحمتکشان کردستان در خصوص حوادث اخیر در اردوگاه گروهک تروریستی کومله/ تمجید از نقش نوید مهرآور در مدیریت جنگ مسلحانه با گروهک تروریستی کومله مهتدی

آکام نیوز: رضا کعبی رهبر کومله زحمتکشان کردستان با صدور بیانیه ای، ضمن پاسخ به یاوه گویی های اخیر عمر ایلخانی زاده، به تشریح حوادث اخیر در اردوگاه کومله پرداخت.

به گزارش آکام نیوز، رضا کعبی در بیانیه خود آورده است؛ در شب ۳۱ خرداد یکی از فرماندهان میدانی کومله که عضو کمیسیون نظامی بود با من تماس گرفت و اعلام کرد که سرکرده توطئه گران(عمر ایلخانی زاده) به اردوگاه بانه گه وره آمده و چند پیشمرگ را هم با خودش آورده است و من را هم برای شام دعوت کرده است، عمر ۱ ساعت است مرتب به من زنگ می زد اما دوست ندارم بروم، احساس می کنم برای امشب توطئه ای طراحی کرده است.

من هم در پاسخ گفتم؛ بخاطر همین احساسی که داری، برو با او شام هم بخور و به او احترام بگذار و شاید در همان لحظه متوجه توطئه ی او هم بشوی.

رفیق ما به خانه ای که منزل کمیسیون نظامی هم بود رفت و با سرکرده توطئه گر شام خورد و با هم صحبت هم کردند.

رفیق ما در پاسخ به صحبتهای عمر به او گفته بود که ۹۰ درصد پیشمرگان و کادرها و اعضای کومله زحمتکشان مخالف اتحاد هستند و با این پروسه همراهی نمی کنند.

عمر هم در پاسخ گفته بود تو خودت را به من تسلیم کن من هم تا صبح همه آنها را بیرون می کنم.

خوب اگر بحث کودتا باشد، باید بگویم او کودتاچی بود و همین صحبتها نشان می دهد کودتاگر ما بودیم یا او.

در سال ۲۰۰۷ که ما جدا شدیم، در همان لحظات ابتدایی انشعاب، سرکرده توطئه گر امروز(عمر ایلخانی زاده) دبیرکل شد و به جز او هم ۵ نفر دیگر از اعضای کمیته مرکزی منتخب کنگره ۱۱ با پیشنهاد خود رفقا بهرام رضایی، صباح امینی و صادق زندی عضو کمیته مرکزی شدند و به نیمی از آنها مسئولیت هم محول شد، ما همان روز اول نام حزب را کومله زحمتکشان کردستان گذاشتیم.

در کنگره ۱۳، ۱۹ عضو بعنوان کمیته مرکزی و ۵ نفر بعنوان معاون انتخاب شدند، یعنی ۲۴ نفر.

حال سوال این است که عمر از خودش نمی پرسد که چرا ۱۰ سال مانع برگزاری کنگره شد؟ او بارها بخاطر منافع خودش، از اساسنامه داخلی کومله عدول کرد.

چرا از خودش نمی پرسد ۱۵ سال نفر اول این حزب بود اما نتوانست از نیروهای مادی و معنوی برای تقویت کومله زحمتکشان استفاده کند؟!

ما ۱۴ نفر در خصوص اتحاد مثل هم فکر نمی کردیم و از همان ابتدای شروع مذاکرات اتحاد، چندین عضو کمیته مرکزی مخالف مذاکرات اتحاد بودند و اعلام کردند به عبدالله مهتدی بی اعتماد هستند اما بخاطر مقدس بودن واژه اتحاد هیچکدام از اعضای کمیته مرکزی نرفتند و همه آنها برای اینکه نشان دهند مخالف اتحاد نیستند، به امثال ما که بشدت موافق اتحاد بودیم اعتماد کردند و فعالانه در این پروسه مشارکت کردند. اما بعد از مدتی ۹۰ درصد اعضای کومله زحمتکشان کردستان اعلام کردند این پروسه شکست خورده و نمی خواهند در صفوف حزب خانوادگی باشند.

در ادامه متن کامل بیانیه رضا کعبی را ملاحظه می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا