معاون عملیات کل سپاه پاسداران: ۲۸ شهریور پایان مهلت به عراق برای خلع سلاح تجزیه‌طلب‌ها

آکام نیوز: معاون عملیات کل سپاه پاسداران بار دیگر، بر جدیت ایران در خلع سلاح گروه¬های مسلح مخالف ایران در اقلیم کردستان تأکید کرد و گفت مطابق توافقی که با عراق و اقلیم کردستان انجام شده ۲۸ شهریور ماه پایان مهلت عراق برای خلع سلاح « تجزیه‌طلب‌ها» خواهد بود.

به گزارش آکام نیوز، عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه پاسداران  اعلام کرد که ۲۸ شهریورماه پایان مهلت عراق برای خلع سلاح گروههای مسلح مخالف ایران است و ایران اجرای تمام مفاد توافقنامه مذکور، میان تهران و بغداد را خواستار است.

نیلفروشان در پاسخ به این پرسش که اگر دولت عراق به تعهدات خود عمل نکند چه برخوردی با گروه‌های تجزیه طلب از سوی ایران صورت خواهد گرفت؟ گفت: ما از برادرانمان در اقلیم انتظار برادری داریم. جای دادن به تروریست‌ها در اقلیم که تبدیل به منشا عملیات علیه کشورمان گردیده نه با منطق برادری و نه با حسن همجواری مطابقت دارد.

معاون عملیات کل سپاه پاسداران تأکید کرد: «ما پس از مذاکرات پی در پی نهایتا با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافق نامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمانبندی و موارد توافق شده ۲۸ شهریورماه است. ما به تمام مفاد توافق‌نامه نه کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پایبند هستیم. انتظار داریم در مدت یاد شده همانطور که جمهوری اسلامی ایران به عهد خود وفا کرده است طرف مقابل نیز به توافق‌نامه عمل کند. در غیر این صورت وضعیت ما به حالت قبل باز می‌گردد و ما ناچار هستیم از منافع ملت ایران پاسداری کنیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا