فوری/حضور چند مامور نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در اردوگاه و مقرات اصلی گروهک ترویستی کومله برای نظارت بر روند خلع سلاح/ اردوگاه کومله تسخیر شد/ماموران در اردوگاه کومله عکس یادگاری گرفتند

آکام نیوز/اختصاصی: یک مقام بلندپایه امنیتی در گفتگوی اختصاصی با آکام نیوز از حضور چند مامور نظامی و امنیتی در اردوگاه و مقرات اصلی تمام طیف های گروهک تروریستی کومله برای نظارت بر روند خلع سلاح خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، ۴ شنبه هفته گذشته، تعدادی از ماموران نظامی و امنیتی کشورمان در کنار مسئولین حکومت اقلیم و دستگاه آسایش اقلیم وارد اردوگاه های زرگویز،زرگویزله، هلگورد و کویه حزب منحله دمکرات کردستان ایران شدند و به تمام مقرات و اردوگاه ها سر زدند.

طبق این گزارش، ماموران نظامی و امنیتی کشورمان به تعدادی از عناصر گروهک تروریستی کومله نیز توصیه کردند که به ایران برگردند و خود را تسلیم کنند تا خطر جانی متوجه آنها نشود.

این مقام امنیتی در پاسخ به این سوال که آیا اقلیم کردستان و اتحادیه میهنی در جریان این بازدید بودند یا خیر به آکام نیوز گفت؛ بله با مقامات اقلیم کردستان هماهنگ شده بود اما گروهک ها از اینکه در این هیئت ماموران امنیتی نیز حضور دارند بی خبر بودند.

اما سرکشی این بار با سرکشی های قبلی متفاوت بود چرا که این بار جمهوری اسلامی نیز بر این مسئله مستقیما نظارت کرد.

طبق گفته این مقام امنیتی، ماموران نظامی و امنیتی کشورمان با چند پیشمرگ کومله نیز گفت و گو کردند و آنها را در حاشیه این بازدید، مورد بازجویی نیز قرار دادند.

ماموران امنیتی و نظامی که به صورت آشکار تا قلب اردوگاه ها رفتند، تک به تک خانه های پیشمرگان را نیز بازرسی کردند.

همچنین ماموران از تسخیر اردوگاه عکس یادگاری نیز گرفتند.

اما در این بین خبری از عبدالله مهتدی نبود، سرکرده کومله که سال گذشته می خواست تهران را تسخیر کند، اردوگاهش توسط جمهوری اسلامی تسخیر شد.

شایان ذکر است بعد از توافقنامه امنیتی کشورمان با حکومت عراق چندین بار هیئت های امنیتی دولت عراق برای اطمینان از اجرای توافقنامه امنیتی به اردوگاه های ضد انقلاب سرکشی کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا