دیدار رییس جمهور با مردم «سنندج»/استقبال پرشور مردم کردستان از سید ابراهیم رئیسی

آکام نیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ظهر پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در ادامه سفر به استان کردستان، برای دیدار با مردم سنندج وارد میدان آزادی این شهر شد و مورد استقبال گرم مردم این شهر قرار گرفت.

به گزارش آکام نیوز، سنندجی‌ها از ساعت ۹ صبح در میدان آزادی گردهم آمده بودند تا از نزدیک با رییس جمهور دیدار کنند.

رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه در جمع مردم استان کردستان در میدان آزادی سنندج اظهار کرد: کردستان، استان صفا و وفا با مردمانی سخت کوش است و خداوند متعال را سپاسگزارم از اینکه در جمع باشکوه شما زنان و مردان، دختران و پسران و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم هستم.

وی افزود: امروز شرایطی را می گذارنیم که برای شما مردم و همه مسلمانان و مردم عالم رنج‌آور است، شرایطی که دشمنان اسلام برای مردم غزه پیش آورده اند، مردمی که می خواهند از خانه و کاشانه و وطن خود دفاع کنند و در این راستا مقاومت و ایستادگی را برگزیدند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: امروز ما ۲ صحنه را می بینیم، آنچه که در غزه می گذرد، صحنه‌ای کریه، زشت، سیاه و ظلمانی و صحنه استکبار، خود بزرگ بینی، ظلم، تعدی و تجاوز است که انسان کراهت دارد بگوید این‌ها انسان هستند، این‌ها انسان نیستند بلکه حیوان‌هایی هستند که خود را در قالب انسان نشان می‌دهند.

جوانان و نوجوانان فلسطینی زمینه بیداری در عالم را فراهم کردند

رئیس جمهور ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات که دشمنان برای فلسطینی‌ها ایجاد کرده اند، جوانان و نوجوانان فلسطینی راه ایستادگی، شرف، عزت و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان را طی می‌کنند و باید به این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها افتخار کرد، چرا که حرکت آنان و خون شهدا، در عالم، بیداری ایجاد کرد؛ بسیاری‌ها بیدار شدند و فهمیدند آمریکایی ها جز منافع خودشان به هیچ چیزی فکر نمی‌کنند و ارزشی برای شرف و انسانیت قایل نیستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دنیا امروز متوجه شده که آمریکایی‌ها عامل این جنایت در فلسطین هستند، حقوق انسان‌ها را پایمال می کنند و مدعیان حقوق بشر ناقصان حقوق بشر هستند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و راهنمایی‌های امام امت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال‌ها است این موضوع را فریاد می‌زند که رژیم صهونیستی غاصب و حقوق انسانها را لگد مال می‌کند.

دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده است

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهونیسم، رژیمی است که اساس آن بر کشتار و تجاوز قرار گرفته و جعلی است، اضافه کرد: بسیاری از ملت‌ها و کشورهای جهان به حقانیت مواضع جمهوری اسلام ایران پی بردند و به برکت خون شهدای فلسطین و شهدای ایران اسلامی بیدار شدند و فهمیدند دوست و دشمن کدام است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم بیدار و با بصیرت کردستان، پیشمرگان کُرد مسلمان و زنان و مردان سلحشور این دیار همواره در مقابل شعارهای توخالی و تجزیه طلبان و معاندان ایستادگی کرده و می کنند.

وی اضافه کرد: مردم شهرها و روستاهای استان کردستان افتخار دارند که این مرز و بوم را در مقابل دشمنان حفظ کرده اند، ضمن اینکه امنیت این سرزمین، مرهون خون شهدا است و وحدت و انسجام سنی و شیعه مدیون مجاهدت مجاهدان و ایستادگی مردان و زنان با بصیرت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این وحدت و امنیت بسیار ارزشمند است، گفت: کار و فعالیت در این استان به خوبی در حال انجام است و وضعیت و شرایط در شهر و روستا به برکت انقلاب متفاوت از پیش شده است و دانش آموزان و دانشجویان و دانش پژوهان می‌توانند به پدران، مادران و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ هایشان مراجعه کنند و وضعیت شهرها و روستاها قبل از انقلاب و امروز را جویا شوند.

امروز ملت ایران امیدوار به آینده است

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز ملت ایران امیدوار به آینده است و جوانان آینده را بسیار درخشان می‌بینند، گفت: جوانان ما کارها و کوشش‌‎های بسیاری در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، صنعت، معدن و کشاورزی انجام داده‌اند و علم افزایی و معرفت افزایی را پیشه کردند و اکنون شرایط برای کار، فعالیت و تلاش آماده است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر به کردستان و کوشش برای رفع مشکلات مردمان این کردستان، افزود: در دور نخست سفر مشکلاتی که مردم سنندج و برخی از شهرهای کردستان با آن مواجه بودند، بررسی شد و با کوشش‌های مدیران در سفر دوم شاهد بهره برداری از برخی از این طرح‌ها از جمله راه آهن همدان – سنندج بودیم که گام بسیار خوبی بود و باید از دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد.

وی با اشاره به مساله مسکن به عنوان یکی از مشکلات موجود، اعلام کرد: با اقدامات انجام شده، بیش از پنج هزار مسکن در استان کردستان افتتاح می‌شود و در این سفر ۲۵ هزار قطعه زمینی که واگذار شده است، عملیات ساخت در آن آغاز و تسهیلات در برای رفع مشکل مسکن پرداخت می‌شود.

اولویت ما در کردستان بومی‌گزینی است

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مشکل کردستان بیکاری است و در این زمینه اولویت ما در استان بومی‌گزینی است، تاکید کرد: باید از نیروهای بومی استفاده شود و باید کوشش کرد در وضعیتی که شرایط مساوی است، نیروی تحصیل کرده و دانش آموخته بومی دانشگاهی جذب شود.

وی ادامه داد: نگاه مردم به ادارات و کارآمدی دستگاه‌های استانی است و جاهای دیگر را در پایتخت نمی‌بینند، لذا از مدیران استان می‌خواهم با همه وجود بدون روابط ناسالم و پارتی بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و همه تلاش آنها رضایت ارباب رجوع باشد.

گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم

آیت الله رئیسی اضافه کرد: مساله بیکاری بسیار مهم است و در کشور ظرفیت و زمینه اشتغال فراوانی داریم، کارخانه و کارگاه های نیمه تعطیل زیادی داریم و باید تلاش کنیم بیش از پنج هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی با اشاره به کارهای دانش بنیان جوانان افزود: در آغاز به کار دولت برخی از وزارتخانه ها با ۱۰۰ شرکت ارتباط داشتند و اکنون این تعداد به ۶۰۰ شرکت افزایش یافته و این مهم با فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است.

کاهش آمار بیکاری در کردستان

رئیس جمهور افزود: تابستان امسال آمار بیکاری نسبت به یک دهه گذشته کاهشی شده است و امیدواریم مسئولان استانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری حتی یک روز را هم غنیمت بشمارند.

وی ادامه داد: در این سفر ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کار توسعه‌ای و طرح‌هایی که در استان انجام شده هزینه شده است و اعتبارهای بیشتری هم برای طرح‌های نیمه تمام اختصاص می یابد و مسکن، بیکاری و معیشت مردم از نکات مهم و مورد توجه دولت است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: دولت مساله معیشت و زندگی مردم را در اولویت قرارداده است و با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، شیطنت‌ها و اقدام‌های دشمنان شبانه‌روز در تلاش هستیم تا مشکلات کاهش یابد.

وی گفت: یقین داریم مردم کردستان همچنان که تاکنون درخشیده‌اند پس از این نیز با تلاش جوانان غیور این راه همچنان پیموده خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: بسیار خوشحالم که امروز در جمع مردم کردستان هستم و تمایل داشتم در همه شهرهای استان حضور پیدا می کردم اما امکان رفتن به همه شهرها نیست و امروز زمینه برای دیدار با مردم و دیدن مشکلات آنها فراهم شده است و باید از نزدیک مسائل را دید و دنبال کرد و برای رفع آنها تلاش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا