سازمان ملل: گروهک های تروریست کردی، فعالیت های مسلحانه را دوباره شروع کرده اند/ به دلیل عدم خلع سلاح،تحت پوشش قرار نمی گیرند

آکام نیوز: در روزهای گذشته، ریکاردو رودریگز مسئول دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در اقلیم کردستان(اربیل)به همراه خانم جنین هنیس پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق از کمپ های خلیفان و بالیسان بازدید کردند.

به گزارش آکام نیوز،در این بازدید، که به درخواست وزارت امور داخله اقلیم کردستان انجام شد، آخرین وضعیت کمپ های ضد انقلاب بررسی شد.

پس از این بازدید ریکاردو رودریگز مسئول دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در اقلیم کردستان به صراحت اعلام کرد؛ گروهک های تروریست و تجزیه طلب کرد ایرانی بطور کامل خلع سلاح نشده اند و در کمپ های این گروهک ها، مشاهده شد که فعالیت های مسلحانه و آموزش های مسلحانه از سر گرفته شده و داخل کمپ ها کاملا نظامی است و به همین علت، این گروهک ها تحت پوشش سازمان ملل قرار نمی گیرند چرا که یکی از شروط تحت پوشش قرار گرفتن، فعالیت های غیرنظامی احزاب است اما این گروهک ها فعالیت های نظامی دارند و این اقدامات برای ما قابل پذیرش نیست.

نماینده سازمان ملل در اقلیم کردستان همچنین تاکید کرد؛ تا زمانی که از این مسئله اطمینان حاصل نشود و دولت مرکزی عراق به صورت رسمی در رابطه با عدم فعالیت مسلحانه در کمپ ها بیانیه صادر نکند، سازمان ملل اعضای این گروهک ها را تحت پوشش قرار نخواهد داد. خلع سلاح کامل کلیه عناصر گروهک های کردی، شرط اصلی و حیاتی برای اعمال قیومیت سازمان ملل بر این کمپ هاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا