روژی کورد یا دژی کورد؟!

آکام نیوز:روژی کورد از محدود کانالهایی است که به صورت روزانه در فضای مجازی و در قالب های گوناگون از جمله وبسایت و کانال تلگرامی و اینستاگرامی و فیسبوکی فعال است و همین تداوم فعالیت روزانه آن جای بسی تامل است .

آکام نیوز:روژی کورد از محدود کانالهایی است که به صورت روزانه در فضای مجازی و در قالب های گوناگون از جمله وبسایت و کانال تلگرامی و اینستاگرامی و فیسبوکی فعال است  و همین تداوم فعالیت روزانه آن جای بسی تامل است .

هلمت معروفی و جمال پور کریم  از گردانندگان اصلی سایت روژی کورد هستند که هردو سابقه حضور در حزب دمکرات را داشته اند و  هر دو هم سابقه اخراج و یا حداقل جدایی از حزب را داشته اند و هر دو نفر هم اصالتا اهل مهاباد هستند و تقریبا مسیر زندگیشان کم و بیش مشابه است و این تشابهات و تمایلات و مسیر مشابه سبب دوستی و همکاری  نزدیک این دو نفر شده است .

در جامعه اروپایی که برای زیستن حتما باید به کار یا پیشه ای مشغول بود  عمده اعضای احزاب کردی بعلت فقدان تخصص و حتی سواد لازم برای اشتغال به ناچار باید به کارهای سطح پایین مانند کار در کازینوها و فروشگاهها و نظافت منازل و ساختمانها و … بپردازند در این گیر و دار راحت ترین کار شغل روزنامه نگاری است البته روزنامه نگار باید حتما اپوزیسیون جمهوری اسلامی باشد و این سایت گردانی و به اصطلاح روزنامه نویسی برای نامبردگان یک نوع منبع درامد و شغل محسوب می شود .

هلمت معروفی از همان ابتدا مخالف سرسخت جناح حسن زاده بود و تا جایی که در توان داشت با این جناح درگیر بود و متمایل به جناح هجری بود ولی خیلی زود روابطش با این جناح نیز دچار تزلزل شد  و کار به انتقاد از عملکرد حزب و حتی خروج از این گروهک رسید هلمت معروفی در مدت زمانی که در اقلیم کردستان مقیم بود رابطه  ی نزدیکی با عوامل اسراییل و عربستان سعودی  پیدا کرد .

اما جمال پور کریم از ابتدا به جناح عزیزی – حسن زاده پیوست وهمسرش شلیر درویشی مدتی را در تلویزیون کردکانال به مجری گری پرداخت  . او نیز خیلی زود با این جناح دچار اختلاف شد و به فرانسه پناهنده شد و در انجا هم به تلویزیون تیشک روی کرد و این تلویزیون را به همراه همسرش دونفره و به صورت خانوادگی اداره کردند  که البته بخش فارسی کانال تیشک فرصت جالب و منحصر به فردی  را برای جمال پور کریم فراهم کرد تا با اپوزیسیون گاها تک نفره و پولدار و بعضا دارای ارتباط با سایر کشورها آشنا شود و خود بتواند شخصا روابطی را با بعضی عوامل خصوصا عوامل عربی شکل دهد .

حالا یک تشابه دیگر هم به شباهت های این دو نفر گرداننده سایت روژی کورد اضافه میشود که عبارت است از رابطه مستقیم با عربستان سعودی  و رژیم صهیونیستی چیزی که به وضوح در سایت روژی کورد نمود پیدا کرده است . اسپانسری سایت از جانب عربستان سعودی  و فعالان ضد ایرانی خلیج نشین است که در مقابل اخبار فعالان شبه بعثی و تجزیه طلب عرب زبان -که بعضا حتی ایرانی هم نیستند- با نام  الاحواز و قسمت عربی در سایت به صورت اختصاصی درج میشود و قوم گرایی و فاشیسم عربی و ایران گریزی و تفرقه مذهبی در این بخش از سایت رسما ترویج میشود .گردانندگان سایت به مراسمات ضد ایرانی اعراب دعوت میشوند و در ردیف نخستین به عنوان مهمان ویژه مینشینند وبا تلویزیون العربیه هم قرابت و نزدیکی معنا داری دارند . البته دو سالی است جمال پورکریم پای ثابت مراسم حج نیز می باشد !

اختصاص قسمتی از سایت به زبان عبری (اسراییلی) و درج مطالب و مقالاتی که از اسراییل برای این سایت ارسال میشوند در راستای تامین خواست رژیم صهونیستی و جذب و جلب کمک های سازمانهای جاسوسی این کشوراست .

 

در کل سعی گردانندگان بر مطرح شدن از طریق انتقاد از احزاب کردی بوده است انتقادی که گاه و بیگاه به این احزاب میشود و سبب خشم سرکردگان این گروه ها هم شده است برنامه ” راویژ و ساریژ ” در همین راستا در لایو فیسبوک طراحی و اجرا میشود که به نوعی به چالش کشیدن افکار و برنامه های این احزاب است ولی نکته جالب اینجاست که وقتی رابطه گردانندگان با این احزاب عادی است از انتقاد خودداری میشود و وقتی روابط خراب هستند انتقاد به اوج میرسد و حتی در قالب افشاگری نمود پیدا می کند .

در این سایت احزاب اقلیم کردستان مخصوصا بارزانی ها به شدت مورد هجوم قرار میگیرند و تاریخی تاریک از فعالیت این حزب روایت میشود خصوصا تاکید بر اعمال ملا مصطفی بارزانی درخصوص تحویل ” معینی ها  ” به رژیم شاه است البته به علت تمایل به حزب دمکرات کردستان ایران گاها  ” پ ک ک ” و ”  پژاک ” و کومله ها نیز مورد هجوم سایت قرار می گیرند .

روح تجزیه طلبی موسوم به استقلال خواهی برای ایجاد کشوری بنام کردستان آزاد در سطر به سطر نوشته های این سایت موج میزند و هدف اصلی سایت مستقیما در این راستا است و عملاترویج میشود سیاستی که در جهان فقط تل آویو از آن حمایت نمود درج عبارت بسوی استقلال در بالای سایت و یا کمپین من کردم ایرانی  نیستم گزارش از همین خواست تجزیه طلبی است

البته خالی از لطف نخواهد بود اگر بدانیم که کردستان مورد نظر این دوستان در هرصورت باید تحت سلطه خودشان باشد و کرد حقیقی یعنی کرد مهاباد و سنندج و سایر قسمتهای کردستان باید فرمانبردار این دوستان باشند و صد البته تحت الحمایه رژیم صهیونیستی (اگر نگوییم مستعمره) و این خواست به صورت واضح دربالای سایت نوشته شده که خورشید کردستان از شرق کردستان – منظورشان کردستان ایران – طلوع خواهد کرد .

گردانندگان سایت همیشه با عوامل و جهت دهی های استکبار و صهونیسم همراهی و همگرایی داشته اند حتی اگر به بهای آبرو و حیثیت خودشان هم بوده باشد در جریان زلزله کرمانشاه و همچنین اغتشاشات چندی پیش این کانال به شایعه پراکنی و دروغ پردازی پرداخته و از هیچ چیزی ابایی نداشتند و بعدا که دروغهایشان برملا میشدند کوچکترین خمی هم به ابروهایشان نمی آوردند .

همانگونه که  در بالا ذکر شد آنچه را که سایت روژی کورد در این مدت از عمر حیات خود انجام داده عبارت بوده از سعی در تجزیه طلبی و ایجادآشوب و اغتشاش و تحریک عواطف و احساسات مخاطبانشان و هر انچه را نوشته اند عملا در جهت ضربه زدن به اکراد ایرانی بوده است. سایت روژی کورد مجموعه ای است از قلمهایی که جایگاه و قداست قلم را از یاد برده اند و برای بدست آوردن حمایت مالی اسراییل و عربستان نه تنها قلم بلکه روحشان را هم ارزان فروخته اند البته گاها این وبسایتها و کانالهای تلگرامی به جان هم می افتند و بعضی خیانتهای یکدیگر را منتشر می کنند.

www.akamnews.net

telegram.me/akamnews                    آکام نیوز را در کانال خبری تلگرام نیز دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا