هشدار رسمی جمهوری اسلامی ایران به احزاب کومله و دمکرات

آکام نیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به احزاب کردی مستقر در اقلیم کردستان عراق هشدار داد.

به گزارش آکام نیوز، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون “رووداو” منتسب به نیچروان بارزانی ضمن هشدار جدی به احزاب کومله و دمکرات اعلام داشت: "جمهوری اسلامی می‌خواست این گروههای کردی فعالیت سیاسی و مدنی انجام بدهند و حتی در اقلیم کردستان ما مشکلی نداشتیم."

مسجدی در خصوص فعالیتهای احزاب کردی نظیر کومله و دمکرات نیز گفت؛ بارها به حکومت اقلیم کردستان،پارتی،اتحادیه میهنی کردستان عراق و خود این احزاب نیز گفته شده که فعالیت‌های شما در سطح غیر مسلحانه و سیاسی و صلح آمیز از نظر جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی است.

اما وقتی این گروهها در مرزها و شهرهای جمهوری اسلامی عملیات مسلحانه انجام دهند جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در برابر تحرک مسلحانه ساکت بنشیند و با موشک، هواپیما و توپخانه با آن مقابله می‌کند.

سفیر کشورمان در ادامه در خصوص مذاکره جمهوری اسلامی ایران با این احزاب گفت: ما البته شاید مذاکره مستقیم با این گروهها نداشته باشیم اما از طریق اقلیم کردستان برای آنها پیام داشتیم که شما اجازه عملیات‌های نظامی و مسلحانه ندارید.

اگر احزاب کُرد در اقلیم کردستان حضور دارند نباید موقعیت اقلیم کردستان را برای فعالیت‌های خودشان بکار گیرند و این به زیان مردم و حکومت اقلیم کردستان است.

وی در ادامه اظهار داشت؛ چون این احزاب مسلح هستند به هیچ وجه ما نمی‌توانیم با آنها بسازیم و چون منافقین و حزب دمکرات از چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خارج شدند، خوب طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران با آنها هیچ مذاکره ای نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا