جنجال بر سر ترور رهبران کمونیست کارگری توسط عبدالله مهتدی به اوج خود رسید

آکام نیوز: در ادامه واکنش ها به اعترافات تکاندهنده شورش خراسانه از کادرهای قدیمی گروهک کومله مبنی بر آنکه عبدالله مهتدی به او دستور داده بود تا رحمان حسین زاده و تعدادی از کادرهای رهبری کمونیست کارگری را ترور کند، رضا کعبی معاون عمر ایلخانی زاده نیز که در مظان این اتهام قرار دارد لب به سخن گشود.

به گزارش آکام نیوز، پس از آنکه شورش خراسانه از عبدالله مهتدی و رضا کعبی بعنوان طراحان عملیات ترور و حذف فیزیکی رهبران کمونیست کارگری نام برد، روز گذشته رضا کعبی در صفحه رسمی خود در این ارتباط بیانیه ای صادر کرد.

معاون عمر ایلخانی زاده در این ارتباط در متنی تحت عنوان"در بارە اتهامات بی پایه!"، می نویسد؛

در کمال ناباوری ولی همراه با تاثر فراوان، در روزهای گذشتە اتهاماتی به من وارد شده است. به خاطر صرف احترام به جامعه سیاسی و به ویژه مردم مبارزی که زندگی سیاسی من با آنها معنی پیدا نموده است، وظیفه خود میدانم در این باره ابراز نظر کنم، از تکرار این اتهامات پرهیز می کنم چرا که حتی تکرار ساده آنها را هم تا جایی که به من برمیگردد، روا نمیدانم و ضمن اینکه قویا آنها را رد می کنم بر نکات زیر پای می فشارم…

 – بسیار متاسفم که با وجود شناخت همه اعضا رهبری حزب حکمتیست، کادرها و اعضای آن از نزدیک نسبت به روش و منش من در بیان اختلافات سیاسی،  که همیشه بر اعتدال و احترام متکی بوده است، چگونه بدون ارزیابی مستدل و بدون اتکا به مدارک مستند، این اتهامات را به صرف بیان یک نفر،  بی محابا بیان نموده و مرا مورد بی حرمتی قرار داده اند.

این روش از نظر من به دور از هرگونە پرنسیپ و بدون تعقل و تامل بوده که نه تنها بر یک پروسه همه جانبه و غیر هیجانی و عادلانه برای روشن شدن حقیقت متکی نبوده بلکه این گمان را دامن می زند که گویا استفاده از هر وسیلەای و بهانەای برای ضربەزدن به اعتبار و وجاهت سیاسی همدیگر در نزد مردم، مجاز است.

من بر اتحاد و رفاقت و  نزدیکی با بسیاری از افراد و اعضا و کادرهایی که سالها در یک سنگر مشترک مبارزه میکردیم، همچنان  پافشاری میکنم. همه پیشمرگانی که با من همسنگر بوده می دانند که من نه تنها در هیجانی ترین مباحث سیاسی، هیچگاه دست به تحریک و ماجراجویی و عصبیت و تخریب و خشونت نزدەام بلکه حتی عاملی در بوجود آوردن فضای صبوری و آرامش بودەام.

 -من این اتهامات را در باره خودم قویا رد می کنم.

کعبی ضمن رد اظهارات شورش خراسانه، اظهار می دارد که من در این ماجرا نقشی ندارم!

اما این در حالی است که شورش خراسانه بارها در صفحات خود و همچنین حضور در یک برنامه زنده فیسبوکی بر این مسئله پافشاری می کند که دستور ترور و سازماندهی این ترور توسط عبدالله مهتدی و کعبی طراحی شده بود و این موضوع بحدی صاف و شفاف بوده که جای هیچ انکاری باقی نمی گذارد، چرا که به قول کمونیست کارگری همه با سابقه جنایتکارانه عبدالله مهتدی و باند تحت امرش آشنایی دارند، از حملات آر.پی.جی به اردوگاه کومله کمونیستی که مجید مارابی فرماندهی نظامی کومله که مدتی بعد به کومله کمونیستی ملحق شده بود به صراحت به این حمله اعتراف کرده بود و حتی اعلام کرد که شخصا عبدالله مهتدی به او محمد کامیاران دستور حمله مسلحانه به اردوگاه کومله کمونیستی را داده بود، یا حمله مسلحانه به اردوگاه زرگویز و دزدیدن نیروهای کومله رقیب و بردن آنها به مقر و کتک زدن آنها گرفته تا افشای طرح ترور رحمان حسین زاده و برخی از رهبران حکمتیست و کمونیست کارگری.

پس این یک حقیقت غیرقابل انکار است و باید کمونیست کارگری و کومله کمونیستی در این ارتباط اقدامی جدی انجام بدهند چرا که احتمال تکرار این وقایع وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا