خبر فوری/ تعدادی از پیشمرگان سازمان خبات کردستان به محاصره نیروهای حزب دمکرات در آمدند!

آکام نیوز: برابراخبار واصله از شمال عراق و منطقه هلگورد باخبر شدیم، به دستور مصطفی هجری و مصطفی مولودی سرکردگان دو شاخه حزب دمکرات، نیروهای سازمان خبات کردستان ایران در هلگورد، محاصره شدند.

به گزارش آکام نیوز، درگیری های مسلحانه درون گروهی در بین احزاب کردی دوباره آغاز شده و پس از درگیری مسلحانه دو شاخه کومله با یکدیگر، این بار نیروهای دو شاخه حزب دمکرات، پیشمرگان باباشیخ حسینی(سازمان خبات کردستان ایران) را محاصره کرده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

جنگ نیروهای حزب دمکرات با خبات کردستان بر سر باج گیری و اخاذی از کولبران نگونبخت کردستانی است.

بر اساس گزارش رسیده، پیشمرگان دو شاخه حزب دمکرات کردستان( گروههای مصطفی هجری و مصطفی مولودی)، از شامگاه جمعه تا کنون، تعدادی از نیروهای سازمان خبات کردستان ایران را در منطقه هلگورد شمال عراق محاصره کرده و اقدام به تیراندازی به سمت پیشمرگان باباشیخ حسینی کرده اند.

خبات کردستان بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، از طریق دبیرکل خود، کاک باباشیخ حسینی با مصطفی هجری و مصطفی مولودی سران دو شاخه دمکرات تماس تلفنی گرفته و به آنها هشدار داده تا هر چه سریع تر به محاصره پایان داده و نیروهای آنها را آزاد کنند، اما سرکردگان حزب دمکرات حاضر به پایان دادن محاصره پیشمرگان خبات کردستان نیستند.

در خصوص آخرین تحولات کوهستان هلگورد گزارش شده که پیشمرگان خبات کردستان در محاصره کامل هستند و نیروهای حزب دمکرات حاضر نیستند محاصره را بشکنند.

تعداد نیروهای گرفتار سازمان خبات ۵ تا ۱۰ نفر تخمین زده می شود، این نیروها در منطقه آلانه چادر زده اند و قصد داشتند تا چادر را تبدیل به پایگاه و مقر دائمی کنند.

اما دلیل این درگیری همانطوریکه در ابتدای خبر اعلام شد، این بوده که پیشمرگان حزب دمکرات کردستان در هلگورد مشغول باج گیری از کولبران و قاچاقچیان اسلحه و مشروب هستند و در همان لحظه پیشمرگان خبات کردستان نیز وارد معرکه می شوند، به همین دلیل بین سه گروه درگیری اتفاق می افتد که در نهایت به دلیل کم بودن تعداد نیروهای خبات کردستان، پیشمرگان دو شاخه دمکرات، موفق می شوند آنها را در کمین گرفتار کنند.

سرکردگان حزب دمکرات باج گیری از کولبران را حق خود می دانند و به هیچ گروهی اجازه نمی دهند به این شغل دزدی، روی بیاورند!

متاسفانه در مقابل چشم حکومت اقلیم کردستان، گروهکهای کردی این چنین از مردم نگونبخت کردستان و کولبرانی که با هزاران زحمت در حال کولبری هستند تا لقمه نانی برای خانواده خود تهیه کنند، اخاذی می کنند و هیچ برخوردی با آنها نمی شود.

پیشمرگان کومله و دمکرات سالهاست در این مناطق، در حال اخاذی و باج گیری از کولبران هستند و نام آن را هم دریافت حق گمرک مرزی گذاشته اند!

ناگفته نماند از زمانیکه سازمان خبات، فاش کرد که کمیته احزاب کردستانی، فرمالیته بوده و هیچ اقدامی در راستای شعارهای داده شده انجام نمی دهد و این کمیته کلا در اختیار مصطفی هجری و عبدالله مهتدی است، دمکراتی ها با خبات، درگیر هستند و دور از ذهن نیست این اتفاقات، به خاطر انتقام از سازمان خبات که با خروج خود از کمیته احزاب کردستانی موجبات انحلال این کمیته را فراهم کرده بود، روی نداده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا