فوری/هشدار شدیدالحن باباشیخ حسینی، دبیرکل سازمان خبات به سرکردگان حزب دمکرات

آکام نیوز: همانطوریکه در خبری اعلام کردیم، هفته گذشته تعدادی از پیشمرگان سازمان خبات کردستان ایران به کمین پیشمرگان دو شاخه گروهک حزب دمکرات کردستان ایران افتادند.

 

به گزارش آکام نیوز، نیروهای سازمان خبات کردستان که به قصد چادر زدن و تاسیس پایگاهی ثابت به منطقه هلگورد عزیمت کرده بودند با نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران روبرو شدند.

نیروهای مصطفی هجری و مصطفی مولودی سرکردگان دو شاخه دمکرات که در همان منطقه مقر ایجاد کرده بودند و در حال باج گیری و اخاذی از کولبران کردستان ایران بودند با مشاهده نیروهای خبات کردستان به گمان اینکه آنها نیز قصد اخاذی از کولبران را دارند به مقابله با آنها برخواسته و نیروهای باباشیخ حسینی را محاصره کردند.

طبق اخبار رسیده نیروهایی که به کمین پیشمرگان حزب دمکرات افتاده اند ۵ نفر هستند.

با گذشت چند روز از این ماجرا و آزاد نشدن نیروهای خبات کردستان، باباشیخ حسینی بیانیه شدیدی صادر کرد و به سران دمکرات هشدار داد تا هر چه سریع تر نیروهای این گروه را آزاد کنند و مسئولیت جان پیشمرگانش را متوجه سرکردگان دمکرات دانست.

درگیری حزب دمکرات با خبات کردستان، بخاطر باج گیری از کولبران است و هر دو شاخه دمکرات مدعی هستند که حق آنهاست که از کولبران حق گمرک مرزی دریافت کنند!

نکته جالب توجه این است که حکومت اقلیم کردستان، مسئول این موارد مرزی است اما عملا اقلیم کردستان که اکثرا توسط نیروهای بارزانی که به دمکراتی ها وفادار هستند، این منطقه را رها کرده و باج گیری را به گروهک دمکرات محول کرده اند!

گفته می شود باباشیخ حسینی سرکرده خبات تماس هایی نیز با مسئولان اقلیم کردستان گرفته و از آنها خواسته تا زمینه آزادی نیروهایش را فراهم کنند اما تا این لحظه این نیروها موفق به بازگشت نشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا