شورای دروغ نقره داغ شد/ دانشگاه امپریال کالج لندن، اجازه برگزاری گردهمایی شورای مدیریت گذار را نداد

آکام نیوز: همزمان با توئیت انتقادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس از دولت و مسئولان دانشگاه امپریال کالج بخاطر حضور ضد انقلاب و اعضای حزب جدید، مسئولان ارشد دانشگاه امپریال اعلام کردند به این گروه جدید ضد ایرانی اجازه برگزاری گردهمایی و نشست را نمی دهند.

به گزارش آکام نیوز، برگزاری نشست اعلام موجودیت "شورای مدیریت گذار" در لندن باعث خشم و عصبانیت برخی شهروندان ایرانی ساکن انگلیس شد.

معترضان این حزب جدید را حزبی انگلیسی خواندند و تلاش های مسئولان این گروه برای دیدار با مقامات ارشد انگلیسی را، دلیل محکمی بر وابستگی این گروه به انگلیس و آمریکا عنوان کردند.

در مقابل یکی از اعضای این شورا، در گفتگو با دویچه وله، اعلام کرد به دلیل فشارهای جمهوری اسلامی ایران، محل برگزاری نشست اعلام موجودیت، جا بجا شده است!

برگزاری نشست "شورای مدیریت گذار" در روزهای اخیر در لندن با واکنش تند سفیر کشورمان نیز روبرو شد.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، در توییتر " شورای مدیریت گذار" را شورایی "دروغگو" معرفی کرد.

مهران براتی، دبیر کارگروه سیاست خارجی این شورا نیز در واکنش به لغو گردهمایی این گروه در دانشگاه امپریال کالج اعلام کرد که فشارهای سفارت ایران باعث شد که ما نتوانیم نشست اعلام موجودیت خود را در این محل معروف برگزار کنیم.

ماجرا از آن‌جا شروع شد که شورای مدیریت گذار نشست اعلام موجودیت خود را در روزهای ششم و هفتم مهرماه (۲۸ و ۲۹ سپتامبر) در لندن برگزار کرد.

شورای مدیریت گذار اعلام کرده که، خواهان گذار بدون قید و شرط از جمهوری اسلامی هستند.

سفیر ایران در لندن روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ( ۱ اکتبر) در توییتر نوشت، سفارت ایران در لندن در نامه‌ای به دانشگاه امپریال کالج اقدام این دانشگاه برای دادن سالن به "شورای مدیریت گذار" را تقبیح کرده است.

حمید بعیدی نژاد، "شورای مدیریت گذار" را "یک گروه خودخوانده از ورشکستگان سیاسی که هدف آن کسب حمایت خارجی برای تغییر نقشه سیاسی فرهنگی ایران از طریق تحریک و دامن زدن به تفاوت‌های فرهنگی وزبانی اقوام مختلف می‌باشد" خواند.

سفیر کشورمان، در ادامه در توییتی دیگر با "وابسته" خواندن شورای مدیریت گذار تاکید کرد که این گروه "هیچ نسبتی بامردم ایران ندارد" و "نباید بتواند از نام یک دانشگاه برای پیشبرد اندیشه‌های باطل خود سوءاستفاده نماید."

بعیدی نژاد، در نهایت شب گذشته، در توییتر اعلام کرد که مسئولین دانشگاه امپریال کالج لندن در تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس، برگزاری این نشست را در دانشکاه کاملا تکذیب نموده و تصریح کردند که دانشگاه امپریال کالج هیچ سالنی در دانشگاه در اختیار این گروه قرار نمی دهد.

در نهایت این شورا تصمیم گرفت نشست خود را در "سالن یک هتل خصوصی" برگزار کند!

مهران براتی، دبیر کارگروه سیاست خارجی شورای مدیریت گذار، نیز ساعاتی پیش اعلام کرد: «یک روز قبل از برگزاری نشست، مطلع شدیم که سفارت دانشگاه را تهدید کرده اند، که گویا در صورت برگزاری نشست، دانشجویان می‌ریزند آنجا. دانشگاه به ما گفت پذیرای درگیری‌های سیاسی نیست و می‌ترسیدند که جنجال شود. از همین رو سالن را پس گرفتند و نشست در هتل هالیدی این لندن برگزار شد.»

در نشست این شورای وابسته در لندن، رضا ربع پهلوی، شیرین عبادی، مهرانگیز کار، حشمت‌الله طبرزدی، اسماعیل نوری‌علا و منصور اسانلو از جمله کسانی بودند که در پیام‌‌های خود ضمن تبریک شروع به کار این شورا برای آنها آرزوی موفقیت کردند.

در این نشست شهریار آهی، فریدون احمدی، ناهید بهمنی، مهران براتی، گلاله شرفکندی، محسن سازگارا، کاوه موسوی، فریدون خاوند و ضیا صدرالاشرافی به عنوان دبیران کارگروه‌های مختلف، برنامه های خود را اعلام کردند.

ناگفته نماند از سوی گروهکهای کردی، استقبالی از این شورا نشده است و دلیل آن هم، نبود اعضای گروهکهای کردی در جمع شورای مدیریت گذار اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا