معرفی دو فعال به اصطلاح مدنی با یونیفرم پیشمرگان گروهک کومله + تصاویر

آکام نیوز: احسان فتاحیان و شیرکو معارفی دو تروریستی که گروهکها و عفو بین الملل از آنها به عنوان فعال مدنی و جوانان کرد نام بردند، در واقع اعضای مسلح و رسمی گروهک کومله بودند.

به گزارش آکام نیوز، ۹ مردادماه سال ۱۳۸۷، در یکی از روستاهای مرزی ایران و عراق، یک تیم مسلح از پیشمرگان گروهک کومله، شاخه عبدالله مهتدی به قصد انجام عملیات تروریستی وارد خاک کشورمان شدند، این تیم تروریستی توسط نیروهای امنیتی کشورمان شناسایی و متلاشی شد.

بعد از انهدام این تیم ، یکی از اعضای مسلح تیم، قبل از هر اقدامی، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، دستگیر و راهی زندان شد.

از زمان دستگیری شیرکو معارفی، ضد انقلاب و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری و عفو بین الملل، با صدور بیانیه هایی از این عضو کومله به عنوان جوان کرد، فعال مدنی و فردی که دست به اسلحه نبرده است، نام بردند!

کمپین های زیادی برای این فرد به راه افتاد اما در واقع شیرکو معارفی پیشمرگ رسمی کومله بود و دست راست بهرام رضایی، فرمانده نظامی کومله محسوب می شد.

شیرکو معارفی علی رغم جنجال رسانه ای ضد انقلاب و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری، صبح روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۲، در محوطه زندان مرکزی شهرستان سقز به دار مجازات آویخته شد.

تصاویری از شیرکو معارفی را در اردوگاه کومله ملاحظه می کنید.

فرد دوم احسان فتاحیان است.

از فتاحیان نیز همچون شیرکو معارفی به عنوان یک فعال مدنی که در طول عمرش دست به اسلحه نبرده است، نام برده شد و شانتاژ رسانه ای گسترده ای برای این فرد نیز به راه افتاد.

اما احسان فتاحیان که بود؟ تروریست یا فعال مدنی؟

احسان فتاحیان ۲۷ سال سن داشت که در سال ۱۳۸۴، از کشور متواری شده و در شمال عراق به گروهک تروریستی کومله پیوسته بود و از پذیرش و عضویت رسمی در این گروهک تروریستی، همراه با تعداد دیگری از عناصر مسلح، در ارتباط با عملیات های تروریستی تحت آموزش های نظامی قرار گرفته و نحوه استفاده از کلیه سلاح های سبک، نیمه سبک، بمب گذاری و ترور را آموخت تا در ماموریت های محوله از جانب سران تروریست کومله، بتواند اهداف آنها را در داخل مناطق کردنشین ایران عملی سازد.

احسان فتاحیان بارها همراه با تیم های مسلح کومله برای ارعاب، تهدید، گروگان گیری و اخاذی مسلحانه و همچنین ترور شهروندان مورد نظر گروهک کومله، وارد مناطقی از شرق کشور شده و پس از انجام ماموریت های تروریستی به پایگاه گروهک در شمال عراق بازگشته بود.

وی بارها به خاطر انجام اقدامات تروریستی و ترور تعدادی از شهروندان ایرانی از سوی سرکردگان کومله مورد تشویق قرار گرفته بود.

فتاحیان در آخرین اقدام خود همراه با ۷ نفر از تروریستها بر اساس مامویت محوله از سوی سران کومله وارد مناطق عمومی شهر کامیاران شده و طی درگیری مسلحانه با نیروهای نظامی در منطق مجروح و از همراهی با تیم تروریستی باز می ماند و سرانجام در یک مرحله تعقیب و گریز مسلحانه در ۲۹ تیرماه ۱۳۸۷ دستگیر شد.

پس از دستگیری او در برابر قوانین در دادگاه صالحه با حضور وکیل مدافع خود به اقدامات تروریستی خود و قتل تعداد زیادی از مردم بیگناه کردستان اعتراف و پس از محاکمه به اعدام محکوم شد که حکم صادره در خصوص وی در ۲۰ آبان ماه سال ۱۳۸۸ اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا