فوری/ دهها عضو تشکیلات مخفی کومله و دمکرات در تجمعات کردستان دستگیر شدند+آرامش به کردستان بازگشت

آکام نیوز: مردم انقلابی استان کردستان و خصوصا شهر سنندج، از اغتشاشگران اعلام برائت کردند و با دستگیری نیروهای نفوذی کومله و دمکرات، آرامش کامل در کردستان برقرار شد و مردم به زندگی روزمره خود مشغول هستند.

به گزارش آکام نیوز، با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن اعتراضاتی در نقاط مختلف کشور انجام شد و این اعتراضات در شهرهای مریوان و سنندج هم اتفاق افتاد اما عده ای با سوء استفاده از وضعیت به وجود آمده در برخی نقاط این شهرها دست به خرابکاری و تخریب اموال عمومی زدند.

در چند روز گذشته و در پی اعتراض آرام مردم سنندج و برخی شهرهای کردنشین کشور، به افزایش قیمت بنزین، تعدادی افراد معلوم الحال و عوامل کومله و دمکرات بصورت سازماندهی شده مردم را تهییج کردند و اقدام به سنگ پراکنی به سمت مامورین نیروی انتظامی کردند و چند نفر از مأموران زخمی و مجروح شدند.

بر اساس مشاهدات شاهدان، عمده گلایه مردم معطوف به مساله قیمت بنزین بود و عموماً شعار سیاسی مطرح نمی‌شد، البته با توجه به توقف حرکت خودروهای امدادی، خدماتی و عمومی و همچنین اخلال در عبور و مرور، گلایه‌هایی هم از جانب بخش دیگری از مردم به این روش اعتراض مطرح بود.

اعتراضات مردم کم کم به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضین که در وسط خیابان جمع شده‌ بودن برای تهییج و همراهی مردمی که نظاره گر بودند الفاظ رکیک به کار بردند تا آنها مجبور شوند به جمع آنها بپیوندند.

اعتراضات مردمی در حالی بود که شب گذشته و با ورود اراذل و اوباش، از حالت مردمی خارج و به خشونت و تخریب اموال عمومی و آتش زدن این اموال کشیده شد.

همچنین بخش هایی از ساختمان شهرداری منطقه یک سنندج، ساختمان اداره کل برق استان کردستان نیز تخریب شد و تعدای از بانکهای مسیر فیض آباد تا چهارراه چهارباغ، خیابان ۱۷ شهریور، کارآموز و کمربندی کارگران به آتش کشیده شدند. آشوب گران تعدای لاستیک و سطل زباله در وسط خیابان آتش زدند.

فرمانده جدید سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در بین معترضان حاضر شد و خطاب به آنها اعلام کرد که از عمق مشکلات مردم باخبر است، صدای انها را می شنود و سعی بر این است در مراجع بالاتر برای رفع دغدغه مردم چاره اندیشی شود.

مردم از نحوه اعتراضات عده ای خاص که به وضوح مشخص است وابسته به کومله و دمکرات، هستند اعلام برائت کرده اند و با نحوه اعتراضاتی که منجر به تخریب اموال عمومی می شود مخالف هستند و از نیروهای نظامی خواسته اند اجازه ندهند عده ای مطالبات به حق آنها را به حاشیه ببرند.

مردم سنندج در مصاحبه های مختلف با رسانه ها، عنوان کرده اند نسبت به وضعیت موجود که عده ای آن را مطالبه گری می دانند، معترض هستند و مخالف این نوع اعتراض ها هستند و آن را خلاف منطق و مطالبات بحق خود می دانند.

یک مقام امنیتی نیز به آکام نیوز خبر داد که دهها عضو و هوادار رسمی گروهک های کومله و دمکرات با همکاری مردم، شناسایی و دستگیر شده اند و بازداشت شدگان به صراحت اعتراف کرده اند که از مقر کومله و دمکرات در کردستان عراق به آنها ماموریت داده شده بود تا در بین مردم حاضر شوند و شعارهای سیاسی سر داده و ساختمان های دولتی، بانک ها و پمپ بنزین ها را به آتش بکشند.

این مقام مطلع همچنین گفت، تعدادی از دستگیرشدگان مسلح بودند.

در چند روز گذشته نیز چند زن نقاب دار وابسته به کومله توسط نیروهای امنیتی استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند که تعداد زیادی از آنها مسلح بودند.

خبرهای تکمیلی از این افراد به زودی در آکام نیوز منتشر می شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا