افشاگری آکام نیوز از فرار عضو گروهک تروریستی کومله و از عاملان بمب گذاری رژه مهاباد به آلمان با نام مستعار

آکام نیوز/اختصاصی: یکی از منابع خبری آکام نیوز، از نحوه فرار یکی از اعضای گروهک تروریستی کومله ( شاخه عبدالله مهتدی ) با نام جعلی به اروپا به قصد دریافت اقامت و پناهندگی سیاسی خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۸۹، در جریان انفجار بمب صوتی کار گذاشته شده توسط عوامل گروهک تروریستی کومله در مراسم رژه سالگرد جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران، در بخش جایگاه زنان، ۱۲ تن از شهروندان مهابادی کشته و زخمی شدند.

نیروهای امنیتی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، با صدور بیانیه ای اعلام کردند ۳ نفر از نیروهای گروهک تروریستی کومله در این بمب گذاری دست داشته و دستگیر شده اند.

اما یکی از عوامل بمب گذاری بنام جعفر ره ش مشهور به کوما ره ش عضو گروهک تروریستی کومله متواری شد و پس از آنکه توسط نیروهای امنیتی شناسایی شد در سال ۱۳۸۶ به گروهک تروریستی کومله در شمال عراق ملحق شد.

جعفر ره ش از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۴ مسئول آموزشگاه پیشمرگی کومله بود.

نامبرده دارای مشکلات اخلاقی زیادی بود و بخاطر تکرار زیاد مسائل اخلاقی و حاشیه دار بودن، در نهایت سال ۱۳۹۸، از سمت خود برکنار شد و پس از برکناری از آموزشگاه، مسئول اسلحه خانه شد.

مدتی بعد نیز به مسئولیت مقر دیانا این گروهک تروریستی منصوب شد.

سال ۱۳۹۴، همسرش لیمو بایزیدی بهمراه پسرش ژیکان، راهی آلمان شده و در این کشور پناهنده شدند.

اما با بررسی های دقیق مطلع شدیم جعفر ره ش مشهور به کوما ره ش، که از عاملین بمب گذاری رژه مهاباد بود، به دلیل آنکه نامش در لیست تحت تعقیب پلیس بین الملل – اینترپل قرار داشت، بخاطر آنکه شناسایی نشود، قصد دارد با نام مستعار راهی آلمان شده تا پناهندگی بگیرد.

نام مستعاری که این عضو تروریست کومله برای خود انتخاب کرده و مدارکش نیز با همین نام جعل و سندسازی شده،” محمد اژدر” است.

انتظار می رود، دولت آلمان با در نظر گرفتن اینکه وی از عاملین بمب گذاری رژه نیروهای مسلح در مهاباد که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۲ نفر از شهروندان بی دفاع کشورمان شده، است، وی را از این کشور دیپورت کرده و تحویل جمهوری اسلامی ایران دهند.

لازم به توضیح مجدد است اسناد وی جعلی است و نام جعلی وی نیز که برای فریب کمیسیاریای عالی پناهندگان سیاسی استفاده می شود فاش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا