حسین یزدان پناه تروریست و جنایتکار جنگی از حزب دمکرات کردستان عراق، دکترای ارشد سیاسی دریافت کرد!

آکام نیوز: نادر کیانی – خبرنگار حوزه بین الملل و امور منطقه ای در یادداشتی به دریافت دکترای سیاسی حسین یزدان پناه واکنش نشان داد.

به گزارش آکام نیوز، در این یادداشت آمده است: روز سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی، در سالن سمینارهای تحقیقات علوم سیاسی دانشگاه معروف صلاح الدین اربیل، مراسم اعطای دیپلم و دکترای سیاسی برگزار شد.

این دکترا به کسانی داده می شود که از نظر سیاسی، توانایی بالایی دارند و محقق و پژوهشگر تاریخی کرد محسوب می شوند.

متاسفانه خبری در رسانه های اقلیم کردستان عراق با آب و تاب منتشر شد که باعث بهت و حیرت ایرانیان و خصوصا کردهای ایران شد.

دکترای سیاسی به حسین یزدان پناه سرکرده تروریست حزب منحله آزادی کردستان (پاک) در دانشگاه صلاح الدین اربیل از سوی مقامات ارشد دانشگاه و مسئولان پارتی اعطا شد!

پرفسور دکتر صالح عمر عیسی دکترای این تروریست را امضا و وی را نیز در آغوش کشید!

فارغ از تروریست بودن حسین یزدان پناه، باید متذکر شد که این شخص هیچ تحصیلاتی ندارد و از نظر تحصیلات دیپلم هم ندارد.

این دکترا قطعا بخاطر پارتی و سرکرده پارتی به حسین یزدان پناه اعطا شده و جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد و مایه تاسف است شخصی که جنایتکار جنگی محسوب می شود، شخصی که در زمان جنگ داعش، با شکایت خانواده پیشمرگان کشته شده اقلیم کردستان در آستانه محاکمه بود که بخاطر وساطت رهبر پارتی این محاکمه انجام نشد، شخصی که مسئول مستقیم ریخته شدن خون صدها جوان کردستانی است، شخصی که ده ها پیشمرگ حزبش را به قتل رسانده، امروز موفق به دریافت دکترای سیاسی هم بشود!

حسین یزدان پناه سرکردگی گروهی را بر عهده دارد که زیر نظر  پارتی به دنبال تجزیه ایران و جدایی استان کردستان و تشکیل کشور مستقل کردستان است.

این گروهک به دنبال برچیدن نهادهای ملی و برچیدن ایرانی گرایی از استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ایلام و تشکیل دولت جمهوری کردستان و برافراشتن پرچم کردستان عراق در کردستان ایران است!

شخصی که امروز از دست مقامات اقلیم کردستان دکترای علوم سیاسی گرفته است، برای تجزیه ایران معتقد به توسل به خشونت است، یزدان پناه معتقد است که او و گروهش ایرانی نیستند و نژاد ایرانی را انکار کرده و مدعی هستند خاک آنها اشغال شده است!

به دستور حسین یزدان پناه، حزب آزادی کردستان دست به خشونت ها و عملیات های تروریستی زیادی در کشورمان زده است. از جمله اقدامات خشونت آمیز این گروه؛

«حمله به خودروی حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد و قتل دو نفر از محافظان وی»، «حمله به کلانتری سنندج در سال ۲۰۱۶»، «حمله به کلانتری بوکان» و «حمله به واحدهای ارتش در سنندج» و… می باشد.

این گروهک، بطور غیررسمی بخشی از نیرو‌‌ها‌ی پییشمرگ اقلیم کردستان عراق محسوب می‌شود و تمامی دستورات خود را نیز از رهبران پارتی دریافت می کنند.

حسین یزدان پناه در ژوئیه ۲۰۱۶ اعلام کرد که کمک‌های بین المللی به آن‌ها کمک خواهد کرد تا «نفوذ ایران در منطقه» را متوقف کنند.

همچنین یزدان پناه مستقیماً از عربستان سعودی درخواست کمک کرده‌است، طبق تحلیل‌های استراتفور ممکن است درخواست کمک آنها از سوی عربستان پذیرفته شده‌باشد.

در سپتامبر ۲۰۱۶، حسین یزدان پناه به صراحت اعلام کرد که آموزش نظامی، سلاح و مواد منفجره از ایالات‌متحده دریافت کرده‌است.

یکی دیگر از جنایات حسین یزدان پناه قتل و عام ده ها پیشمرگ حزب آزادی کردستان است، تنها گناه آنها این بود که می خواستند از این گروهک فرار کنند، حسین یزدان پناه با سناریوهای مضحک خودکشی و یا نفوذی بودن، آنها را به قتل رساند.

هم اکنون جو ترس و وحشت بر مقرهای این گروهک حاکم است و هر فردی عضو این گروهک شود دیگر نمی تواند از این گروهک جدا شود و قطعا جسد او از مقرهای حزب آزادی کردستان خارج می شود.

به دلیل نفوذ بالای حسین یزدان پناه در حزب دمکرات کردستان عراق، تمام رسانه های اقلیم کردستان از جمله رووداو، کردستان ۲۴، باس نیوز، آوینه و… در اختیار وی هستند و به تریبون این گروهک تبدیل شده اند.

اقلیم کردستان قطعا باید به مردم ایران جواب دهد، چگونه به چنین شخصی دکترای علوم سیاسی اعطا کرده است و اهداف و انگیزه های این اقدام عجیب را برای افکار عمومی بازگو کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا