مصاحبه اختصاصی و بی پرده نادر کیانی خبرنگار بین الملل با آرام احمد روزنامه نگار و تحلیلگر ارشد و شناخته شده اقلیم کردستان عراق+ آرام احمد: حزب آزادی کردستان مزدور بارزانی هاست و در کردستان عراق زندگی شاهانه ای دارند

نادر کیانی – خبرنگار حوزه بین الملل و امور منطقه ای: تعداد زیادی از خوانندگان عزیز، و مخاطبان، از من درخواست کرده بودند تا با آرام احمد روزنامه نگار و تحلیلگر ارشد و شناخته شده اقلیم کردستان عراق مصاحبه ای داشته باشم.

به همین منظور با کاک آرام احمد تماس گرفتم و از ایشان خواستم در مصاحبه ای پاسخ سوالات خاصی را در ارتباط با حزب منحله آزادی کردستان بدهند.

در آینده در ارتباط با دیگر گروهکها نیز با کاک آرام وارد گفتگو خواهم شد.

ضمن تشکر فراوان از کاک آرام احمد که با وجود مشغله فراوانی که داشتند، قبول کرده و بر من منت گذاشتند و در این مصاحبه شرکت کردند، به اطلاع مخاطبان عزیز می رسانم که در این مصاحبه به برخی پرسش ها و ابهامات در خصوص حزب آزادی کردستان ( پاک ) پاسخ داده شده است.

لازم به توضیح است که بخاطر اینکه کاک آرام تسلط زیادی بر زبان فارسی نداشتند، این مصاحبه به زبان کردی انجام شده و ترجمه آن را ملاحظه می فرمائید.

سوال: کاک آرام روزنامه نگار و تحلیلگر ارشد سیاسی در کردستان عراق، از اینکه وقتتان را در اختیارم گذاشتید از شما تشکر می کنم و سال نو میلادی ۲۰۲۲ را هم به شما تبریک می گویم، خیلی از مخاطبان و طرفداران شما در ایران و کردستان، از من خواسته بودند تا با شما مصاحبه ای داشته باشم، مردم دوست دارند از نقطه نظرات باارزش شما استفاده کنند.

به عنوان اولین سوال از شما،  اخیرا حضرتعالی در مصاحبه ای گفته بودید که حسین یزدان پناه سرکرده حزب آزادی کردستان در کردستان عراق آزادانه مشغول فساد اخلاقی است؟ در این باره برای خوانندگان بیشتر توضیح دهید؟

آرام احمد: من هم به خوانندگان شما و مردم عزیز ایران و کردستان ایران سلام و درود می فرستم و از اینکه این فرصت را در اختیارم گذاشتید از شما تشکر می کنم. جناب آقای کیانی در ارتباط با سوالی که شما مطرح کردید باید بگویم؛

ابتدا باید تعریفی از حزب داشته باشیم، حزب به این معناست که تعدادی از افراد دور یک پلاتفرم و برنامه مشخص جمع  شده باشند و با یک هدف شروع بکار بکنند، برنامه ای ارائه دهند و در نهایت نام خودشان را حزب بگذارند.

بله وقتی می گویم حسین یزدان پناه مشغول فساد اخلاقی است، حرفی نیست که از خودم در آورده باشم، ما فیلم های روابط غیراخلاقی او را دیده ایم، فیلم هایش روزی در تمام شبکه های اجتماعی ما پخش شده بود، حسین یزدان پناه حتی در مقرهای گروهکش، در اتاق خواب نیروهای زنش، در حمام و توالت های زنانه، دوربین های مخفی کار گذاشته است، تا زنها را به دام خود انداخته و مردها را نیز وادار به سکوت کند تا به اهداف پلید خودش برسد. خوب وقتی اینها را گفتیم از خودمان که نگفتیم، خدای نخواسته تهمت که نزده بودیم، همه اسناد این فسادها پخش شده اند، یک مسئله مخفی نبوده که من کشف کرده باشم، مردم اربیل، و حتی رفقای خودش و نیروهای خودش به حسین یزدان پناه می گویند، حسین زن دزد!

سوال ؛ شما گفته بودید که حزب آزادی کردستان و حسین یزدان پناه نوکر خانواده بارزانی هستند، دلیل شما برای این گفته ها چیست؟

اینکه شما آقای کیانی می گویید”حزب آزادی کردستان” در واقع آنها نه حزب هستند، نه آزاد هستند و نه کردستانی هستند، اینها یک گروهی هستند که در اربیل زندگی می کنند و در اربیل مستقر شده اند، آنها نمی توانند از منافع خانواده بارزانی دور شوند، از پارتی حقوق می گیرند و شاهانه زندگی می کنند، در یک کلمه باید بگویم اینها گروه پارتی هستند و پارتی(حزب دمکرات کردستان عراق) این گروه را تاسیس کرده است. ابتدا آمدند حزب دمکرات را به دو دسته تقسیم کردند، آنها را بجان هم انداختند و در نهایت این گروه را هم تاسیس کردند تا با هر دو جناح حزب دمکرات دشمنی کند، یکی دیگر از اهداف این گروه، مخالفت و جنگ با جریانهایی است که ضد خانواده بارزانی هستند. پس نمی شود به تعدادی انسان مزدور بگوییم حزب. خانواده بارزانی بلد نیستند با هیچ حزبی دوستی کنند، یا باید با آنها باشی یا باید ضد آنها باشی، یا باید غلام حلقه به گوش آنها باشی و یا دشمن شان باشی. اینها در جبهه پول و خوشگذرانی و عیاشی هستند.

سوال ؛ تعداد زیادی از جوانان کردستان ایران فریب حزب آزادی کردستان را خورده و پیشمرگ این گروه شده اند، همانطوریکه خود شما هم در جریان هستید ده ها پیشمرگ در این حزب کشته شده اند اما حزب آزادی می گوید آنها خودکشی کرده اند؟ شما باور می کنید اینهمه پیشمرگ در یک حزب دست به خودکشی بزنند؟ یا آنها به قتل رسیده اند؟

ببینید این گروه تمام نیروهایش را در تاریکی کشته، حسین یزدان پناهی که بیشترین مشکل اخلاقی را دارد، یک جنگجو نیست، جنگ او اخلاقی است، جنگ او بخاطر افکار و عقاید نیست، این گروه، نه فکر دارند و نه دیدگاه خاصی دارند، گروهی هستند که ضد مردم کردستان عراق هستند و با همه برخوردهای بدی انجام می دهند،حتی نیروهای خودشان، آنها با هر کسی که ضد خانواده بارزانی باشد برخورد تندی انجام می دهند. اینها بیشتر شبیه گروه مجاهدین خلق هستند، آنها هم به نوع دیگری مزدور بعثی ها بودند، در قیام ما بر علیه بعثی ها، یعنی زمانیکه ما با حمله لشکر بعثی ها روبرو شدیم، مجاهدین خلق، دوش به دوش لشکر بعث، مردم ما را می کشتند، این گروه هم همان نقش را ایفا می کنند، متاسفانه ضد مردم کردستان عراق هستند و به نفع خانواده بارزانی کار می کنند و از این گروه انتظار هر جنایتی هست.

سوال ؛ چرا حکومت اقلیم کردستان و خصوصا پارتی از این حزب حمایتهای نظامی و مادی می کنند؟

ببینید، این گروه یزدان پناه سرباز خانواده بارزانی هستند، بارزانی ها هم چون آنها مزدور و مواجب بگیرشان هستند، به آنها جاهای مخصوصی داده اند، مقرهای ویژه داده اند، به آنها اسلحه و مهمات داده اند، به آنها پول های کلانی داده اند. این گروه و در راس آنها حسین یزدان پناه شاهانه زندگی می کنند، می خورند و می خوابند، بخاطر اینکه مزدور خانواده بارزانی هستند. هر فرد و گروهی وقتی اجیر و مواجب بگیر می شود، یعنی به نوعی کرایه ای کار می کنند و ارباب ها،هم خوب طبیعی است برای نوکرانشان خرج می کنند.

سوال ؛ چرا پارتی و حکومت اقلیم به پژاک و پ.ک.ک اجازه فعالیت در کردستان عراق را نمی دهند اما به این گروه اجازه می دهند؟

ما نباید پ.ک.ک و پژاک را در صفوف این گروه خودفروش وارد کنیم، پ.ک.ک و پژاک هیچوقت حاضر نبودند تحت سلطه خانواده بارزانی قرار بگیرند، آنها می دانند خانواده بارزانی، سالهاست در خدمت ترکیه هستند و خیانت می کنند، نوکر ترکیه هستند، آنها در ۱۸ نقطه به  لشکر ترکیه جا و مکان داده و آنها را وارد خاک کردستان عراق کرده اند. سالهای سال، دوش به دوش ژنرال های ترک با پ.ک.ک می جنگیدند و بارها نیروهای پ.ک.ک را دستگیر و تحویل دستگاه اطلاعاتی ترکیه میت داده اند.

هر وقت هم پژاک و پ.ک.ک تسلیم اراده خانواده بارزانی نشدند، آنها هم دوش به دوش ترکیه با آنها می جنگند، اما گروه یزدان پناه از پارتی بیشتر به ترکیه نزدیک هستند، هم به دستگاه اطلاعاتی ترکیه میت و هم به دستگاه حفاظت و امنیت ترکیه.

یزدان پناه ها چون کادر پارتی هستند و برای خانواده بارزانی دلسوزی و خودشیرینی می کند، به همان شیوه برای ترکیه هم همین رفتار را می کنند. پارتی، یزدان پناه ها را مثل بچه خودش در آغوش گرفته و از آنها استفاده می کند اما در مقابل با همه توان خود با پ.ک.ک و پژاک می جنگد.

سوال ؛ اخیرا به حسین یزدان پناه دکترای علوم سیاسی داده شده به نظر شما حسین یزدان پناه شایسته دکترای سیاسی بود؟ یا این دکترا پشت پرده ای دارد؟

(خنده) آقای کیانی از من سوالی کردی که بیشتر مثل جوک بود، خیلی وقت بود اینقدر نخندیده بودم، خدا خیرت بدهد، گفتی گویا در دانشگاه اربیل به حسین یزدان پناه دکترای سیاسی داده شده، خیلی خنده دار است، ابتدا بگویم چیزی که در کردستان عراق به آن دانشگاه می گویند از نظر من “زبل خانه” است و به غیر از زبل هیچ دانشجویی تربیت نکرده اند. بخاطر همین هم است که کردستان عراق پر شده از پزشک و مهندس و قاضی و وکیل بیسواد.

هر کس کادر حزبی باشد براحتی می تواند یک مدرک در جیبش بگذارد، بخاطر همین این نوع دکتراها یک مسخره بازی است و هیچ ارزشی ندارد. این کارها بیشتر با پول انجام می شود و به کسانی که خدمات بیشتری به خانواده بارزانی و پارتی کرده باشند داده می شود. به همین شیوه سالها قبل در ایتالیا به مسعود بارزانی هم با پول این دکتراها داده شده بود، بعد هم به کسرت رسول علی داده شد.

ببینید یک مثال دیگر برای شما بزنم، در روزهای اخیر به گفته رسانه های پارتی، از بین صدها هزار کتاب در آمریکا، کتاب مسعود بارزانی اول شده(خنده).

انگار همه ملت آمریکا بلندند کردی بخوانند!

برای همین می گویم این نوع مدارک، پولی است و هیچ ربطی به درجه علمی و فکری ندارد و مثل این می ماند که تو پول داشته باشی و بروی ماشین بخری، این هم اینطوری است. این مدرکی که به حسین یزدان پناه داده اند بخاطر خدماتش به پارتی بوده است.

سوال؛ چه نصیحتی به جوانانی دارید که قصد ملحق شدن به این حزب را دارند؟

سوال خوبی مطرح کردید، ببینید من خطاب به مردم شما یک حرف می زنم، مردم بدانند؛ ما ۳۰ سال است از دست خانواده بارزانی می نالیم، به مردم کردستان عراق  نگاه کنند، همه در زندان هستند، همه مورد ستم و استثمار قرار می گیرند به همه ظلم می شود.

اگر اینها هم در کردستان ایران به قدرت برسند، از خانواده بارزانی بدتر نباشند، بهتر نیستند. خود مردم این حقایق را باید بدانند.

۳۰ سال است خانواده بارزانی صدها میلیارد دلار ما مردم را دزدیده اند، برق نداریم، آب نداریم، آزادی نداریم، حقوق ندارم، مورد استثمار قرار می گیریم، حتی یک نفر جرات نمی کند در اربیل و بادینان از آنها انتقاد کند، از آنها نان و کار بخواهد، فوری فرد مورد نظر را دستگیر و راهی زندان های آسایش و دستگاه های امنیتی می کنند.

همه مردم داستان غم انگیز سوران و سردشت و وداد و ده ها روزنامه نگار و منتقد را بیاد دارند، که چگونه بدست نیروهای انسان کش دستگاه امنیتی ترور شدند، جرمشان تنها نوشتن بود، پس این کفر است جوانان کردستان ایران بدنبال گروه حسین و این گروهکها بروند این اشتباه محض است و از تجارب ما در کردستان عراق درس بگیرید.

سوال؛ حزب آزادی کردستان مدعی هستند که در جنگ با داعش نقش مهمی داشتند و بارها گفته اند آنها بودند که پردی را نجات دادند نظر شما چیست؟

ببینید جناب آقای کیانی، در خصوص این سوال شما و حضور این گروهک در جنگ با داعش باید بگویم، حسین یزدان پناه مدام در حال پز دادن است و می گوید با داعش جنگیده ، همه اینها دروغ است، این آدم تنها در حال خودنمایی است و اصلا مرد جنگ نیست، بخاطر همین هم است که تا بحال یک گلوله هم از کنارش عبور نکرده است. برای من عجیب است مردمانی از کردستان عراق، البته اگر باشند، به این گروه دلشان را خوش کرده اند، مردم کردستان ایران باید بدانند این گروه، صرفا آدم خانواده بارزانی و نوکر آنها هستند و برای آنها کار می کنند.

سوال: کاک آرام برای اینکه زیاد شما را خسته نکنم بعنوان آخرین پرسش از شما می خواستم بپرسم؛ جنایات زیادی در این گروه روی می دهد اما هرگز حسین یزدان پناه و نیروهایش محاکمه نشده اند چرا؟ و آیا مردم کردستان از این حزب راضی هستند؟ دوست دارند آنها در خاک شان باشند و دوست دارند حکومت اقلیم به آنها حقوق بدهد؟

شما در مورد دلیل محاکمه نشدن این گروه گفتید. آقای کیانی شما می گویید “محاکمه”، خوب چه کسی آنها را “محاکمه” کند؟ مگر در کشور ما دادگاهی وجود دارد؟ قاضی مستقلی وجود دارد؟ حکومتی وجود دارد؟ متاسفانه هیچکدام از اینها وجود ندارند، این حزب و خانواده بارزانی، هر که را بخواهند بالا می برند، و هر کاری بخاطر منافع خودشان انجام می دهند. در اربیل و بادینان، نوکر خانواده بارزانی باشی، قدرتت چندصد برابر می شود،. در این کشور قانون تنها برای غیرحزبی ها و مردم بدبخت است، جوانان کردستان عراق، تنها و تنها بخاطر کامنت نوشتن، دستگیر و زندانی می شوند.!

ده ها جوان برایم نامه نوشته اند، می گویند کاک آرام، ما را ببخش همه مطالب و حرفهای تو را  قبول داریم، اما می ترسیم لایک و کامنت بگذاریم، ما را دستگیر می کنند و شکنجه می شویم. ما را محروم می کنند، و اگر کارمند اداری باشند، اخراج می شوند. کردستان عراق بخصوص خانواده بارزانی بیشتر شبیه کره شمالی هستند، آنهم از نوع بد و ضد انسانی اش.

مردم کردستان عراق بخصوص آنهایی که ضد این حکومت هستند و از این احزاب بدشان می آید و از آنها متنفر هستند، به این دلیل این انزجار را دارند چون آنها در سنگر مردم نیستند و تحت ستم پارتی و یکیتی هستند. آنها در سنگر ستمکاران هستند، ستمکاران خانواده بارزانی هم ضد اهداف و آرزوهای مردم کردستان عراق هستند.

ستمکاران پارتی ضد مردم کردستان عراق و کردستان ترکیه هستند.

حسین یزدان پناه هم بعنوان یکی از اعضای خانواده بارزانی محسوب می شود و همه کسانی که ضد خانواده بارزانی هستند از او و گروهش هم متنفر و منزجر هستند.

این گروه، ضد پ.ک.ک و پژاک و پ.ی.د و کردهای سوریه هستند.

این گروه، دشمن منتقدان خانواده بارزانی هستند و با ترکیه همکاری می کنند، چون ترکیه دوست و هم پیمان آنهاست.

این گروه، همانطوریکه شما هم اشاره کردید، حتی در روز رای گیری هم با تقلب و دسیسه به پارتی رای دادند، آنها نوکر و مزدور خانواده مافیایی بارزانی هستند و ضد مردم کردستان عراق هستند.

“نادر کیانی”: کاک آرام احمد، تحلیلگر ارشد، کارشناس و روزنامه نگار کردستان عراق از اینکه وقتتان را در اختیارم گذاشتید از شما بی نهایت سپاسگذارم و امیدوارم فرصتی باشد مجدد با هم در ارتباط با مسائل دیگر گفتگو کنیم.

“آرام احمد”: آقای کیانی من هم از شما تشکر می کنم و از صمیم قلبم برای شما و مردم عزیز ایران و کردهای ایران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

……………………………………………………………………………………………..

{متن کردی مصاحبه}

“وتوویژی تایبه تی نادر کیانی روژنامه وان له گه ل آرام ئه حمه د، روژنامه وانی به ناوبانگی باشوری کوردستان”+ آرام احمد: گروپی حیزبی آزادی کوردستان له موجاهدینی خه لقی ئیران خراپترن/ یه زدان په ناه به پاره دوکترای سیاسی وه رگرتوه

نادر کیانی: زور له میژ بو خوینه رانی به ریز، داویان لی کردبوم له گه ل به ریز ئارام ئه حمه د وتوویژیک ساز بکم. منیش پیوندیم گرت له گه ل کاک آرام و به ریزیان زور به گرمی له م وتوویژه به شداریان کرد. من به شی کوردی وتوویژه که داده نیم و به شی فارسیشی به م زووانه له مالپه ره کانی ئیران بلاو ده بیته وه.

پرسیاره کانی من له کاک آرام؛

کاک آرام روژنامه وانی به ریز له هه ریمی کوردستان به خیرهاتن، سپاس بو ئه و کاتی به منت دا، کاک آرام زور له خوینه ره کان له منیان ویست که له گه ل جه نابت وتوویژ بکم، زور که س له روژهه لاتی کوردستان، ریزیان بو جه نابت هه یه و پیان خوش له گه لت قسه بکم.

کاک آرام، یه کم پرسیار؛

جه نابتان له وتوویژیک ده لین؛ حیزبی آزادی کوردستان – پاک و سکرتیره که ی حوسین یه زدان په ناه له هه ریمی کوردستان خه ریکی فسادن، له م باره و بو خوینه ره کان له روژهه لاتی کوردستان زیاتر قسه بکن.

جه نابتان ده لین حیزبی آزادی کوردستان و حوسین یه زدان په ناه نوکه ری بنه مالی بارزانین، له م باره و زوتر بومان بلین.

زوربه ی گه نجه کانی روژهه لاتی فریوی حیزبی آزادی کوردستانیان خواردوهه و بونه ته پیشمه رگه ی حوسین یه زدان پناه،، ئه و جوره ی بوخوشتان ئاگادارن، زوبه ی ئه م پیشمه رگه نه له م حیزبه کوژراون به لام حیزبی آزادی کوردستان له دی ئه مانه خویان کوشتوه! جه نابتان باه ور ده که ن ئه و هه مو که سه گه نجه له یک حیزب خویان بکوژن؟ یان ئه وانه کوژراون؟

بوچی حکومتی هه ریمی کوردستان و به تایبه ت پارتی یارمه تی ده ده نه ئه م حیزبه؟ پاره یان ده ده نه و چه ک و چولیان پی ده دن؟

بوچی پارتی و هه ریمی کوردستان ئیزن ناده نه پ.ک.ک و پژاک له کوردستان کار بکه ن به لام به پاک ئیزن ده دن؟

چه ن روژ له مه وبه ر به حوسینی یه زدان په ناه له زانکوی سه لاح الدینی هه ولیر دوکترای سیاسی دراوه، به بوچونی ئیوه، حوسین شایانی وه رگرتنی دوکترای سیاسیه؟! بوچی پیان داوه؟

بو ئه و گه نجانی ده یانه وی ببنه پیشمه رگی پاک، چ ئاموژگاریه کت هه یه؟

پاک ده لین له شه ری داعیش ئیمه زور ده وری گرینگمان هه بو ئیمه پردی مان نجات داوه، وایه؟!

ئه و هه مو جه نایه تی له م حیزبه ده کری بوچی هیچ کات حوسین و حیزبه که ی محاکه مه ناکرین؟

حوسین و حیزبه که ی له هه ریمی کوردستان معاش وه رده گرن؟ سیلاحیش وه رده گرن؟

باکوریه کان له م حیزبه روژهه لاتیه رازین؟ پیان خوشه حکومه ت به وانه معاش بدا؟

(جوابه کانی کاک آرام)

سلاو بە هیوای سەلامەتی بۆ هەموان  و به تایبه ت روژهه لاتیه کانی به ریز

کاک نادر، سەرەتا دەبێت لێکدانەوەمان بۆ حیزب هەبێت،حیزب بەو مانایەی کۆمەڵێ ئەشخاس لەدەوری پلاتفۆرمێک،ئاوات و ئامانجێک کۆدەبنەوەو بەرنامەیەک ڕێک دەخەن و ناوی دەنێن حیزب، ئەمەی بەڕیزتان دەڵێن”حیزبی ئازادی کوردوستان” نە حیزبەو نە ئازادەو نە کوردوستانیە،ئەمانە گروپێکن لە هەولیر دانیشتوون،بە موو ناتوانن لە بەرژەوەندیەکانی بنەماڵەی بارزانی دوربکەونەوە، موچە لە پارتی وەردەگرن و شاهانە دەژین، بەیەک وشە ئەمانە گروپێکن پارتی و دروستی کردوون،سەرەتا هاتن حیزبی دیموکراتیان کرد بە دوو کەرتەوە،بەریان دانە گیانی یەکتر، ئەمەیشیان دروست کرد بۆ دژایەتی هەردوکیان و دژایەتی هەرکەس ولایەنێک دژی بنەمالەی بارزانی بێت، ناکرێ بە کۆمەڵێ کەسی بەکرێگیراو بڵێین حیزب،بنەماڵەی بارزانی دۆستایەتی هیچ حیزبێک نافامێت،یان دەبێت لەگەڵی بیت یان دژی بیت،یان دۆست بەمانای کۆیلە بوون خۆ چەمانەوە یان دوژمن، ئەمانە لە بەرەی تەسلیمی و چەوماوەکانن بۆ ژیان و پارەو خۆشگوزەرانی بۆ خۆیان.

له جوابی پرسیارت سه باره ت به فه سادی حوسین یه زدان پناه ده بی بلیم؛ بەڵی کاتێک دەڵێم”حسینی یەزدان پەنا سەرقاڵی فەسادیە،،قسەیەک نیە لە خۆمەوە فرەم دابێت، ئێمە فیلمە سێکسیەکانیانمان دیوەو ڕۆژگارێک هەموو سۆشیال مێدیای داگرتبوو، پاشان ئەم کابرایە تەنانەت لە بارەگای گروپەکەیشیدا،لە ژوری نوستنی ئەفرادەکانی خۆی،لە حەمام و تەواولیتی ژنایشدا کامێرای تایبەتی و نهێنی دانابوو، تا ژنەکان بخاتە داوی خۆی و پیاوەکانیش سەر شۆڕ بکات و بێدەنگی بکاتو بە مەرامەکانی خۆی بگات، خۆ کاتێک ئەم قسانەمان کردوە لە خۆڕانەبوە، خوانەخواستە تۆهمەمان بۆ نەپێچاوەتەوە، هەر هەمووی بە بەلگەوە بلاو بۆتەوە، شتێک نیە نهێنی بووبێت و من کەشفم کردبێت، خەلکی هەولێر،هەتا هاوڕێکانی خۆیان بە”حسینە ژن دز دەیناسن و  وای پێدەلین.

تەواوی ئەو کەسانەیشی لە تاریکایدا خۆیان کوشتونیان، زیاترشەری ئەخلاقی بووە، نەک شەڕێک لەسەر بۆچوونی جیاواز یان فکری جیاواز، ئەوان نە فکریان هەیە نە بۆچوون، گروپێکن دژی خەلکی  باشورن و سەری هەرکەس پان دەکەنەوە کە دژی بنەمالەی بارزانی بن، ئەمانە زیاتر لە گروپی موجاهیدینی خەلق دەچن،،ئەوانیش بە جۆرێک بوونە پیاوی  بەعس، لە راپەڕینی ئێمە دژی بەعسیەکان، واتە ئەوکاتەی ێمە کۆرەومان بەسەردا هات و لەشکری بەعس هێرشی کردەوە،ئەوان شان بە شانی لەشکری بەعس ئێمەیان دەکوشت،،ئەم گروپەیش هەمان ڕۆڵ دەبینن بە داخەوەدژی خەلکی باشورن بە قازانجی بنەماڵەی بارزانی.

ئەم گروپەی یەزدان پەنا مۆزەفی بنەمالەی بارزانین، شوینی تایبەتیان پێداون،چەکیان داونەتێ،پارەیان دەدەنێ شاهانە دەژین، دەخۆن و دەخۆنەوە،لەبەر ئەوەیە پیاوی بنەمالەی بارزانین،،هەموو کەس وگروپێک کاتێک بە کرێ دەگیرێن”کرێگرتە” ئاغاکەیان واتە ئەوەی بە کرێی گرتوون دەبێت مەسفرەفیان کەن و بیان ژیەنن.

ئێمە ناکرێت پەکەکەو پەژەک بخەینە ڕیزی ئەم گروپە خۆفرۆشەوە، پەکەکەو پەژەک هیچ کاتێک ئامادە نەبوون بچنە ژێر ڕکێفی بنە مالەی بارزانی، ئەوان دەزانن بنەمالەی بارزانی سالانێکە ڕۆڵی جەندرمەی تورکان دەبینن، خیانەت دەکەن، نۆکەری تورکیان، لە هەژدە جێگا لەشکری تورکیان “جەندرمە” مۆڵ داوەو هێناونیانە باشوری کوردوستان، سالانێک شان بەشانی جەندرمەی تورک شەڕی گریلاکانی پەکەیان کردوەو گریلاکانیان گرتوەو تەسلیمی میتیان کردونەتەوە، کاتێکیش ئەمان”واتە پەژەک و پەکەکە” تەسلمی ئیرادەی بنەمالەی بارزانی نابن،،ئەمانیش شان بە شانی تورک دژایەتیان دەکەن، بەلام گروپی یەزدان پەنا، لە پارتی تورکیترن،هەم پاراستنن هەم میت،، بە کوردیەکەی یەزدان پەناکان چۆن کادری پارتین و لەوانیش دڵسۆزترن بۆ بنەمالەی بارزانی بۆ توکیایش هەروان. لێرەوەیە، پارتی یەزدان پەنەکان وەک کۆرپەی خۆی لە باوەش دەکاتو بەکاریان دەهێنێت بەلام بە هەموو توانایانەوە دژایەتی پەکەکەو پەژەک دەکەن.

کاک نادر، پرسیارێکت کردوە زیاتر لە نوکتە دەچێت،مالت ئاوا بێت دەمێک بوو ئاوا پێنەکەنیبووم، گوایە لە زانکۆیەک لە هەولێر دکتۆرای سیاسی دراوە بە حسین، ئەمە بۆ خۆی جێگای پێکەنینە، جارێ ئەوەی لە باشوری کوردوستان ناویان نا وە زانکۆ لە ڕوانگەی منەوە زبڵخانەیەو جگە لە زبڵ هیچی بەرهەم نەهێناوە، هەرئەمەیشە کۆمەلگای باشور پڕ بووە لە پزیشک و موهەندیس و دادوەرو پارێزەری نەخوێنەوار، کێ کادری حیزب بێت  ئاسان دەتوانێ هەر شهادەیەک بخەتە گیرفانی،لێرەوەیە ئەم جۆرە لە دکتۆرا گالتەجاریەو هیچ قورساییەکی نیە، ئەم کارانە زیاتر بە پارە دەکرێت یان بەوەی چەندە خزمەتچی بنەمالەی بارزانی و پارتیت، وەک ئەوەی سالانێک بەرلەئێستا لە ئیتالیا بۆ مەسعود بارزانی کرا بە پارە،دوایش بۆ کۆسرەت ڕەسوڵ ،،لەم ڕۆژانەیشدا گوایە و بە پێی قسەی مێدیاکانی پارتی لەناو سەدان هەزار کتێب لە ئەمریکا کتێبەکەی مەسعود بارزانی یەکەم بوە هههه،،،وەک ئەوەی گەلی ئەمریکا هەمویان کوردی زان بنو خوێندبێتیانەوە!!!

بۆیە ئەم جۆرە شهادەو کارانە هەمووی بازرگانیەو دورە لە زانستو فکرو مەعریفەو وەک ئەوەیە تۆ پارەت هەبێت بچیت ئۆتۆمبێلێک بکریت،،ئەمیش ئاوایە، ئەوەی حسین پارتی داویەتیە لە هەقی خزمەتەکانی بەرامبەر بە پارتی.

ئەوەیش زۆر خۆی با دەدات و گوایە شەڕی داعشی کردوە هەمووی درۆیە، ئەم کابرایە تەنها خۆدەرخەرە نەک ئەوەی پیاوێکی ئازا بیت،هەرئەوەیشە تا ئێستا گولەیەک بەلایدا ویزەی نەکردوە، من بەلامەوە سەیرە خەڵکانێک لە ڕۆژهەلاتی کوردوستان “هەلبەتە ئەگەر بوونیان هەبێت” دلیان بەم گروپە خۆش بێت،خەلکی ڕۆژهەلات دەبێت بزانن، ئەم گروپە سەرفەن پیاوی بنەمالەی بارزانین نۆکەری ئەوانن، کار بۆ ئەوان دەکەن، تێفکرن بزانن ئێمە سی سالە چۆن بەدەست بنەمالەی بارزانییەوە دەنالێنن، سەیری باشور و خەلەکەی بکەن چۆن لە زیندانەکاندان، چۆن دەچەوسێنەوەو ستەمیان لێدەکرێت،ئەگەر ئەمانە ببنە دەسەڵاتدارلە ڕۆژهەلاتی کوردوستان ئەوا لە بنەمالەی بارزانی خراپتر نەبن چاکتر نابن،با خۆیان ئەم ڕاستیانە بزانن، سی سالە بنەمالەی بارزانی سەدان ملیارد دۆلاری ئێمەیان دزیوە، کارەبا نیە،ئاو نیە، ئازادی نیە، مافەکانمان نیە، دەچەوسێینەوە، یەک کەس ناوێری لە هەولیرو بادینان ڕەخنەیەک بگڕێت،داوای نان و کار بکات دەخریتە زیندانی ئاسایش و پاراستن،،هەموو کەس چیرۆکە غەمبارەکانی،سۆران و سەردەشت و وەدادو دەیان ڕۆژنامە نوس و ڕەخنەگری لە یادە، چۆن بەدەستی پیاوکوژەکانی پاراستن تیرۆرکران،تەنها لەسەر نووسین،کەواتە کفرە خەلکانێک لە ڕۆژهەلاتی خۆشەویست دوای حسین و گروپە پاراستنەکەی بکەون.

له جوابی پرسیاریک که ئیوە باسی “محاکەمە” دەکەن،کێ محاکەمەیان بکات؟ بۆ لەو ولاتا دادگا هەیە؟ دادوەری سەربەخۆ هەیە؟ یاسا هەیە؟ حکومەت هەیە؟ هیچ یەکێک لەمانە بەداخەوە نیە، ئەوە حیزب و بنەمالەن هەموو شتێک لێدەخوڕن بەو جۆرەی لە بەرژوەندی خۆیاندایە، لە هەولێرو بادینان نۆکەری بنەمالەی بارزانی بە، کورسیەکەت لە جیاتی چوار تایە سەد دانەی هەیەو بە هەموولایەکدا  دەڕوات، یاسا،لەو ناوچەیەداو لە باشور تەنها بۆ ناحیزبیەکان و هەژاران و بێدەسەلاتانە، گەنجان لەسەر کۆمێنت،لەسەر ئیمۆجیەک ون دەکرێن و دەخرێنە زیندان، دەیان نامەی گەنجانم لایەو کە بۆیان ناردووم، دەلین کاک ئارام بمانبوورە هەموو بابەتەکانتمان بەدڵە بەلام ناوێرین لایکو کۆمێنت بکەین،،دەمانگرن وئازارمان دەدەن،نانمان دەبڕن،لە فەرمانگایەک فەرمانبەر بن دەریانەکەن، باشوری کوردوستان بەتایبەتی بنەمالەی بارزانی زیاتر لە کۆریای باکور دەچێت بەمانا هەرە ناشیرینی و دژە ئینسانیەکەی. خەلکی باشور بەتایبەتی ئەوانەی دژی ئەم دەسەلاتەن ئەم حیزبانەیان نەک خۆش ناویت، ڕقیان لێیانە، لەبەر ئەوەیە لەسەنگەری خەلکدا نین دژی چەوسانەوەو بێدادی پارتی و یەکێتی، بەلکو لەسەنگەری ستەمکاراندان، ستەمکارانی بنەمالەی بارزانی، ئەمانە دژی ئاواتو ئامانجەکانی خەلکی باشوری کوردوستانن، بەلام لەگەڵ ستەمکارانی پارتیدا هاو واتان و بەیەکەوەن دژی خەلکی باشورو باکورو ڕۆژئاوایشن، بە نموونە حسینی یەزدان پەنا وەک بنەمالەی بارزانی ڕقیان لە هەموو ئەوانەیە دژی بنەمالەی بارزانین، دژی پەکەکەن،دژی پەژەکن،دژی پەیەدەو ڕۆژئاوان، هەتا دژی یەکێتیشن  ئەگەر یەکێتی دژایەتی بنەمالەی بارزانی بکات، بەیەک دێڕ بڵێم دژی هەموو ئەوانەن کە رەخنەیان لە بنەمالەی بارزانی هەیەو هەتا لەگەڵ تورکیا کۆکن چونکە بنەماڵەی بارزانی کۆکن..

ئەمانە هەتا لە ڕۆژی دەنگدانیشدا بە هەویەی تەزویرڕیز دەبەستن دەنگی خۆیان دەدەنە پارتی،نۆکەر سیفەت و بەکرێگیراوی بنەمالەی مافیای بارزانین دژی خەلکی باشور.

نادر کیانی: سپاس بو کاک ئارام ئه حمه دی به ریز.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا