مبارزه طبقاتی یا جدال گرگ ها بر سر اموال بادآورده

آکام نیوز: اخیرا و به دنبال اوج گرفتن اختلافات و کشمکش های داخلی جریان کومله کمونیستی، اخبار مؤثق رسیده از اردوگاه کومله، حاکی از آماده باش نظامی پیشمرکان این گروه برای رویارویی و بروز احتمالی یک درگیری نظامی و زد و خورد میان کمیته رهبری این گروه دارد.

به گزارش آکام نیوز، از سویی دیگر و با بازگشت تعدادی از کادرهای کمیته مرکزی این گروه از کشورهای اروپایی، این مناقشه درون گروهی به جایی رسیده که هم اکنون از اردوگاه محل اسکان این گروه خبر رسیده است که با نزدیک شدن به برگزاری و تشکیل به اصطلاح کنگره این گروه، هم اکنون انشقاق و دو دستگی کامل در میان کادرها و اعضای این جریان بوجود آمده به طوری که اعضای کمیته دبیرخانه به رهبری ابراهیم علیزاده، مانع از ورود کادرهای جناح به اصطلاح چپ این گروه به رهبری صلاح مازوجی شده اند و این کشمکش تا آنجا پیش رفته که افراد بازگشته از اروپا ضمن منع ورود به داخل اردوگاه از سوی کمیته دبیرخانه علنا مورد تهدید جانی قرار گرفته اند که اطلاعیه دبیرخانه که در روزهای گذشته علنا منتشر شد گواهی دال بر این ادعا می باشد.

در طرف مقابل نیز دیگر جریان های چپ و کمونیستی آتش بیار این معرکه شده اند و با فرصت طلبی هر کدام تلاش دارند با انتشار بیانیه و شوآف سیاسی و از این بلوای بوجود آمده خود را داعیه دار حقوق کارگران جلوه داده و از این طریق ژست دمکراتیک و پیشرو بودن به خود بگیرند، غافل از اینکه این جماعت خود هر کدام در طول سالهای گذشته و طی هر دوره ای بارها و بارها تجربه چنین فضاحت های درون گروهی را تجربه کرده و در گذشته خود را مضحکه خاص و عام کرده اند. اما در این میان یک نکته بسیار حائز اهمیت که جا دارد از آن غافل نشد گوشزد کردن نزاع های درون گروهی این گروه های داعیه دار حقوق بشر به پیشمرگان و افراد تازه وارد این گروهک هاست.

همه ما می دانیم که افراد تازه وارد به این جریان ها، گاها از گذشته اختلافات و جزییات این درگیری های داخلی جریان کومله بی اطلاع هستند، لذا بنا به اصول اخلاقی و انسانی حرفه روزنامه نگاری و اطلاع رسانی، خود را موظف می دانیم هر چند کوتاه و کلی نکاتی را به افراد تازه وارد یادآور شویم تا خود را از آتش این معرکه داخلی سرکردگان فاسد کومله بر حذر بدارند. در طول سالیان گذشته و دوره های مختلف، این به اصطلاح رفقای قدیمی بیش از ده ها بار و هر بار به هنگام برگزاری کنگره تشکیلاتی، دچار انشقاق و انشعاب شده و شاهد تشکیل گروهک های جدید با بهانه های تکراری و نخ نما بوده ایم.

طی هر کدام از این اختلافات و نزاع های داخلی متاسفانه ناخواسته و نادانسته هربار پیشمرگان و اعضای تازه وارد که بی خبر از جنگ تقسیم غنایم مابین سرکردگان کومله بوده اند، قربانی این دعواهای داخلی شده و از آنها برای اهداف شخصی سواستفاده شده است. افراد تازه وارد کافی است با یک پرس و جو ساده از پیشمرگان جدا شده که در جریان دعواهای قدیمی سرکردگان کومله بوده اند، متوجه این واقعیت شوند که ده ها عضو بخت برگشته در جریان این درگیرهای داخلی بر سر منابع، پول ها، اسلحه و ماشین های به تاراج رفته روی دیگر پیشمرگان اسلحه کشیده و طی این درگیرهای داخلی و دفاع از دیگر طرف دعوا، یا کشته شده اند و یا دست آخر و بعد از افشای واقعیات دست به خودکشی زده و یا از جمع این گروه جدا شده اند.

طی این درگیری های بارها این گروهک ها به اردوگاه های یکدیگر شبیه خون زده اند، اموال یکدیگر را به غارت برده و یکدیگر را مورد هتک حرمت و اقدام به ترور قرار داده اند.

امروزه دیگر مانند گذشته نیست که سرکردگان کومله بتوانند واقعیات را لاپوشانی کنند، افراد تازه وارد باید این واقعیت را بدانند و تنها با یک سرچ کوچک و تحقیق در فضای اینترنت به ماهیت پلید و شوم این افراد پی خواهند برد.

پیشمرگان تازه وارد باید متوجه این امر بشوند که سرکردگان کومله دیگر نخواهند توانست آنها را برای آمال شخصی خود جلو انداخته و قربانی دعواهای زرگری خود بکنند. اکیدا توصیه می شود که پیشمرگان تازه وارد خود را از این درگیرهای خطرناک که به احتمال زیاد موجب ریخته شدن خونشان در راه تقسیم دارایی های اعضای کمیته مرکزی خواهد شد به دور گرفته و راه خود را از هم اکنون از آنها جدا کنند. کما اینکه در گذشته نیز تعداد زیادی از اعضای کومله با اتخاذ تصمیم درست یا به آغوش خانواده های خود در ایران بازگشته، یا زندگی مستقل در شهرهای اقلیم کردستان عراق را انتخاب کرده و یا راهی کشورهای اروپایی شده و یک زندگی جدید را آغاز کرده اند.

در اینجا و در این برهه حساس تیم مدیریتی سایت، خود را موظف می دانیم که از هر طریقی که لازم باشد به این منظور دست یاری را بسوی اعضا و پیشمرگان این گروهک ها دراز کرده و به آنهایی که قصد انتخاب و آغاز یک زندگی طبیعی را دارند یاری برسانیم.

سرکردگان این گروهک ها به خوبی بر این امر واقف هستند که تا زمانی که اعضایی حاضرند برای آمال شخصی آنها اسلحه بدست بگیرند، این چرخه باطل را تکرار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا