تقدیر از کیانوش گلزار راغب نویسنده کتاب های شنام، عصرهای کریسکان و برده سور

آکام نیوز: در شب محققان و راویان انقلاب و دفاع مقدس که سه شنبه شب ۲۳ فروردین ماه و در قالب برنامه‌های هفته هنر انقلاب برگزار شد در هر حوزه از سه هنرمند منتخب این حوزه تجلیل شد.

به گزارش آکام نیوز، در این مراسم که بعد از اذان مغرب و صرف افطار در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری؛ مرتضی سرهنگی، مؤسس دفتر هنر و ادبیات مقاومت حوزه هنری؛ محسن غنی یاری، مدیر مرکز تحقیق و مطالعات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم و پس از سخنرانی مرتضی سرهنگی از سه برگزیده استانی تجلیل شد.

مرتضی سرهنگی، مؤسس دفتر هنر و ادبیات مقاومت حوزه هنری در سخنرانی خود به خاطره‌ای از شهید سید مرتضی آوینی پرداخت و گفت: سال ۷۲ بود که با شهید آوینی در حیاط حوزه هنری مشغول وضو گرفتن بودیم از او پرسیدم کار در خرمشهر چطور پیش می‌رود؟ تمام شده است؟
شهید آوینی در پاسخ به این سوالم گفت مگر سفره امام حسین تمام شدنی است؟

سرهنگی افزود: شهید سید مرتضی آوینی کار خود را سفره امام حسین می‌دانست و مدام تکرار می‌کرد که مستند روایت فتح بدهی من به مردم است که هر هفته باید پرداخت شود.

در بخش معرفی برگزیده‌ها، محمد قاسمی پور اولین برگزیده این بخش بود و پس از آن محبوبه سادات رضوی نیا، نویسنده کتاب بازی و همچنین میر عمادالدین فیاضی نویسنده کتاب گزارش و آینده سه نفری بودند که در بخش استانی از آنها تقدیر شد.

در بخش بعدی این مراسم بخش‌هایی از کتاب نبرد شهید سید مرتضی آوینی خوانده شد و پس از آن سه برگزیده بخش محققان تاریخ شفاهی معرفی شده و از آنها تقدیر شد.

در بخش محققان تاریخ شفاهی طیبه پازوکی، نویسنده کتاب گوهر صبر که خاطرات گوهر شریعه دستغیب است به عنوان اولین چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ برگزیده شد و پس آن مجتبی عطاردی، نویسنده کتاب از شریف تا لس آنجلس که خاطرات دوران اسارت خود در زندان‌های آمریکا است مورد تقدیر قرار گرفت.

کیانوش گلزار راغب، نویسنده کتاب شنام که بازگو کننده سال های ۶۰ تا ۶۱ دفاع مقدس و عملیات شنام به فرماندهی احمد متوسلیان و اسارت خود در زندان کومله است، سومین برگزیده این بخش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا