فوری/ توافق مهم هیئت بلندپایه امنیتی حکومت اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران/ خلع سلاح گروهکهای تروریست کردی

آکام نیوز: طبق اخبار رسیده، جمهوری اسلامی ایران با هیئت بلندپایه امنیتی اقلیم کردستان عراق بر سر اخراج و خلع سلاح گروهکهای تروریست کردی به توافق رسیده است.

به گزارش آکام نیوز، لحظاتی پیش این خبر را تلویزیونN.R.T اقلیم کردستان عراق تایید و اعلام کرد؛ روز یکشنبه هیئت امنیتی بلندپایه حکومت اقلیم کردستان عراق، متشکل از اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان عراق در تهران بودند و این هیئت توافق کردند که گروهکهای کردی مستقر در اقلیم کردستان عراق از مرزهای پیرانشهر و کیله شین اخراج شوند.

یک منبع مطلع در همین ارتباط به این تلویزیون اعلام کرد؛ ریبر احمد وزیر داخله اقلیم کردستان عراق این هیئت را سرپرستی کرده و در توافق با تهران حاصل شده است و از این پس گروهکهای تروریست کردی از مرزهای پیرانشهر و کیله شین عقب رانده می شوند.

بر اساس همین گزارش، در بخش دیگری از این توافق، در مورد خلع سلاح گروهکهای کومله از زرگویز و حزب دمکرات از کویه نیز صحبت شده و جمهوری اسلامی ایران از هیئت اقلیم کردستان درخواست کرده تا گروهکهای کردی خلع سلاح شوند و تنها بعنوان پناهنده سیاسی در اقلیم کردستان زندگی کنند.

جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته مقر گروهکهای کومله و دمکرات در ارتفاعات اقلیم کردستان را هدف قرار داده بود.

کوهستان های بربزین از توابه سیدکان که محل حضور گروهکهای تروریست کردی است بارها هدف حملات جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

جزییات بیشتر این خبر متعاقبا منتشر می شود.

 

یک دیدگاه

  1. نه عمو بارزانی پف.. برای گل آلود کردن فضای سیاسی اقلیم کردستان و گرفتن ماهی از این آب گل‌آلود همیشه به حضور این گروهکهای پلید و آدم‌کش که حتی نمی‌دانند مسئله کُرد با کدوم (س ص ث) نوشته میشود چراغ سبز نشان میدهد و فضای سیاسی عراق را هم به بن‌بست و لجن کشیده است تا فقط حسابهای خودش را در بانکهای سوئیس و فرانسه پر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا