پاسخ گروهک تروریستی کومله به مطالبه دولت مرکزی عراق: دولت مرکزی عراق نمی تواند ما را خلع سلاح کند، ما در خاک اقلیم کردستان هستیم و به فعالیتهایمان ادامه می دهیم! +فیلم

آکام نیوز: گروهک تروریستی کومله از سالها پیش رابطه خود را عربستان سعودی را مستحکم تر کرد و روزی نیست که سران گروهک تروریستی کومله در رسانه های سعودی حضور پیدا نکنند.

به گزارش آکام نیوز، پس از تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال، این بار شبکه سعودی الحدث تریبون خود را در اختیار گروهک تروریستی کومله قرار داد.

عبدالله آذربار از اعضای رهبری گروهک تروریستی کومله در گفتگوی تفصیلی با شبکه سعودی الحدث در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه مبنی بر اینکه آیا شما خلع سلاح خواهید شد و خاک عراق را ترک می کنید؟ با وقاحت و بی شرمی تمام ضمن اعتراف به اینکه دولت صدام حسین این اردوگاه ها را در اختیار گروهکهای تروریست کردی قرار داده گفت؛

ما از زمان حکومت سابق عراق یعنی صدام در اینجا مستقر هستیم! ما برای رسیدن به یک کردستان فدرالی داخل مرزهای ایران فدرال مبارزه می کنیم! اگر از ما خواسته شود که سلاح هایمان را تحویل دهیم یا عراق را ترک کنیم چنین درخواستی را نخواهیم پذیرفت! تحویل سلاح چیزی نیست که ما آن را انجام دهیم.

خبرنگار الحدث در ادامه خطاب به عبدالله آذربار گفت: این که می گویید چنین چیزی را نمی پذیرید به چه معناست؟عدم پذیرش درخواست بغداد یا اربیل برای تحویل سلاح آیا عملا به معنای رویارویی با بغداد است؟

عبدالله آذربار در پاسخ گفت:بله قطعا، امیدواریم که بغداد یا دولت اقلیم کردستان چنین درخواستی مطرح نکنند! ما وضعیت ویژه ای در اقلیم کردستان داریم و چنین تصمیمی را نمی پذیریم! ما در مقابل تصمیمی که بخواهد ما را خلع سلاح کند و وادار به زندگی غیرنظامی در اردوگاه ها کند تسلیم نخواهیم شد!

متاسفانه عراق در طول این سالها دولت باثباتی نداشته است، از زمان سقوط صدام در عراق شاهد دولت های درمانده بوده ایم! اگر حکومت مرکزی درمانده باشد، راه دخالت های خارجی در آن کشور تسهیل می شود، نمونه آن اقدامات ایران در عراق است این وضعیت برای ما هم خطراتی به دنبال داشت است تا زمانیکه که دولت عراق نزدیک به ایران باشد شاهد فشارهای بیشتری از سوی بغداد روی دولت اقلیم خواهیم بود و این یعنی فشار بیشتر روی ما. با این حال ما در ارتباط دائم با دولت اقلیم کردستان هستیم نه دولت مرکزی! اگر چه فشارهای غیرمستقیم از سوی دولت مرکزی روی ما وجود دارد اما با آنها تعامل و هماهنگی نخواهیم داشت.!

با پاسخ رسمی که گروهک تروریستی کومله داد باید منتظر پاسخ قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حکومت اقلیم و گروهکهای تروریست کردی باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا