سرکرده گروهک کومله کمونیستی با منشور موسوم به مهسا مخالفت کرد/اذعان ابراهیم علیزاده به پایان جنبش ژینا/ آمریکا و دولت های غربی هم منشور را جدی نمی گیرند و می دانند که امضاکنندگان منشور جایگاهی در بین مردم ندارند

آکام نیوز: ابراهیم علیزاده سرکرده گروهک موسوم به کومله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران در گفتگوی تفصیلی با ایران وایر، ضمن اعلام مخالفت با منشور موسوم به مهسا تاکید کرد که انتشار این منشور به همبستگی میان احزاب مخالفت جمهوری اسلامی خصوصا احزاب کردی آسیب زده و باعث ایجاد تفرقه در میان عمده احزاب کردی نیز شده است.

به گزارش آکام نیوز، سرکرده کومله کمونیستی همچنین تصریح کرد؛ مخاطب اصلی منشور مهسا نه مردم در داخل کشور، بلکه آمریکا و کشورهای اروپایی و هدف آن هم به طور کلی رایزنی با دولت های دموکراتیک غربی برای منزوی ساختن جمهوری اسلامی در سطح جهانی و جلب حمایت کشورهای غربی است.

به باور ابراهیم علیزاده، آمریکا و دولت های اروپایی این منشور را جدی نخواهند گرفت چون امضاکنندگان آن را محرک های اصلی خروش انقلابی مردم و ادامه اعتراضات سراسری در داخل کشور نمی دانند و از ظرفیت سازمانی و اجتماعی برای بسیج مردمی آنها هم بی خبر نیستند.

سرکرده کومله کمونیستی از سویی دیگر، منشور مهسا را محصول رقابت سیاسی میان طرفداران رضا پهلوی و سازمان مجاهدین خلق برای دستیابی به قدرت سیاسی در ایران آینده می داند و می گوید؛ ما بر این باوریم که  امضاکنندگان منشور مهسا به رغم هیاهوی رسانه ای، فاقد جایگاهی متشکل، مردمی و اجتماعی در داخل کشور هستند، مثلا آقای عبدالله مهتدی، نماینده جامعه مردم کردستان است؟! آیا سازمان مطبوع او به تنهایی می تواند مردم کردستان را به اعتصاب عمومی فرا بخواند؟ آیا رضا پهلوی می تواند جنبش ژینا را که در حال حاضر تا حدودی فروکش کرده دوباره به خیابان ها بکشاند؟ قطعا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا