واکنش گروهک های تروریست کردی به خلع سلاح و اخراج از خاک عراق/ خط و نشان برای دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان: خلع سلاح خط قرمز ماست و تسلیم فشارها نمی شویم!

آکام نیوز: گروهک های تروریست کردی به توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران با دولت مرکزی عراق واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز، گروهک های تروریست و تجزیه طلب کرد ایرانی ضمن خط و نشان برای دولت مرکزی عراق در بی تفاوتی کامل اعلام کردند که خلع سلاح خط قرمز آنهاست و تن به این خواسته نخواهند داد!

اردوگاه و مقرات گروهک های تروریست کردی به پاس خوش خدمتی سران این گروهکها از سوی رژیم بعث عراق و به دستور مستقیم صدام حسین از مردم کردستان عراق گرفته شد و تحویل این گروهک ها شد.

سران ضد انقلاب در گفتگو با بخش کردی صدای آمریکا در عین حال اعلام کردند در صورتیکه فشارها جدی باشد، نیروهایشان را به خاک ایران منتقل می کنند!

آمانج زیبایی عضو رهبری حزب منحله دمکرات کردستان ایران به صدای آمریکا گفت؛ مسئله پایبند بودن به فشارهای بین المللی برای خلع سلاح به رهبری حزب مربوط می شود اما حزب دمکرات بعید است که دست به این کار بزند.

عضو رهبری دمکرات ادامه داد؛ مسئله تعطیلی کمپ نیروهای کردی، به توافقنامه میان عراق و ایران مربوط است و اگر از ما بخواهند سلاح هایمان را تحویل بدهیم در آن زمان دفتر سیاسی و رهبری دمکرات تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.

زیبایی اضافه کرد؛ همه قوانین را رعایت کرده ایم و خطری برای ایران نبوده ایم ما مبارزه سیاسی می کنیم و اسلحه را برای دفاع از خود برداشته ایم.

علی شمخانی، دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران که اخیرا به عراق سفر کرده بود و بعد از جلسه با محمدشیاع السودانی، نخست وزیر عراق، از توافقنامه امنیتی مرتبط با مناطق مرزی میان دو کشور سخن گفت، یکی از مفاد این توافقنامه مربوط به خلع سلاح و اخراج گروهک های تروریست کردی مستقر در اقلیم شمال عراق است.

دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد توافقنامه برای حفاظت از مرزهای مشترک میان هر دو کشور انجام شده است و مسئله خلع سلاح نیروهای کردستان ایران مطرح نشده اما منبعی عراقی که در این نشست حضور داشته از توافقنامه امنیتی خبر داد و به رویترز گفت، حکومت عراق به جمهوری اسلامی ایران قول داده که اجازه نخواهد داد نیروهای مسلح حاضر در خاک اقلیم کردستان از این منطقه، برای حمله به ایران استفاده کنند.

هفته گذشته نیز ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم در تهران اعلام کرد؛ ایران برای خلع سلاح و تعطیلی مقرات و اردوگاه های احزاب کردی، به اقلیم کردستان هشدار داده است.

خلیل نادری، سخنگوی حزب منحله آزادی کردستان نیز اعلام کرد؛ بعنوان نیروهای پیشمرگ کردستان ایران، قصد نداریم سلاح هایمان را تحویل بدهیم. حزب آزادی کردستان در مرز استان های اربیل، سلیمانیه و کرکوک بارها توسط ایران، هدف حملات موشکی قرار گرفته و ۲۲ نفر در این حملات کشته شده و ده ها نفر نیز زخمی شده اند.

خلیل نادری سخنگوی حزب آزادی کردستان اعلام کرد؛ بعنوان نیروی پیشمرگ کردستان ایران، خلع سلاح را نمی پذیریم اما این دغدغه را از اقلیم کردستان بر می داریم و نیروهایمان را به اعماق خاک کردستان ایران منتقل می کنیم!.

نادری اضافه کرد؛ اگر بطور رسمی از ما بخواهند سلاح هایمان را تحویل بدهیم ما آماده ایم، زن و بچه هایمان را به کمپ ها منتقل کرده و آنها را تحویل سازمان ملل متحد دهیم.

علی رغم اعلام دولت مرکزی عراق، گروهک های تروریست کردی، تاکید دارند که حکومت اقلیم کردستان، هیچ درخواستی در این راستا از آنها نکرده و بحث خلع سلاح و ترک اردوگاه ها نیز مطرح نشده است!!

عطا ناصر سقزی، سخنگوی گروهک تروریستی کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران نیز به صدای آمریکا گفت؛ در جریان هستیم که فشارهایی مبنی بر تعطیلی مقرات و اردوگاه های ما در جریان است اما حکومت اقلیم کردستان، رسما به ما چیزی نگفته اند و ما هم به هیچ عنوان، سلاح هایمان را تحویل نمی دهیم و خلع سلاح را نمی پذیریم.

وی گفت؛ اگر فشارها برای خلع سلاح ما ادامه پیدا کند، وارد مرحله جدیدی می شویم، چون خلع سلاح، خط قرمز ماست و این همه پیشمرگ نیز قابل کنترل نیستند.!

به گزارش آکام نیوز، با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها تلاش کرده از راه مسالمت آمیز این مسئله را حل کند اما با واکنشی که از سوی گروهک ها شاهد آن هستیم، به احتمال زیاد و در صورت بی تفاوتی اقلیم کردستان به این موضوع، جمهوری اسلامی ایران برای حمله به تمام اردوگاه و مقرات تروریست ها راسا وارد عمل خواهد شد و در این صورت نیز نه دولت عراق و نه حکومت اقلیم نمی توانند گلایه ای از جمهوری اسلامی داشته باشند چرا که در این مورد بارها به شیوه دیپلماتیک، جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده اما گویا سرکردگان ضد انقلاب تمایلی به حل سیاسی مشکل ندارند و آنطور که از گفته های سرکردگان ضد انقلاب در مصاحبه با صدای آمریکا پیداست، حکومت اقلیم نیز تا به حال در این مورد نه تنها تذکری به گروهکها نداده بلکه صحبتی نیز با آنها نکرده است!

با این اوصاف، جمهوری اسلامی ایران حق دفاع از خود را محفوظ می دارد و به فریب خوردگان هشدار می دهد اردوگاه ها را ترک کرده و به کشور بازگردند تا آسیبی در صورت حمله نهایی به آنها وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا