عضو کمیته مرکزی گروهک تروریستی کومله در تماس با آکام نیوز خبر داد: محسن مظلوم، پژمان فاتحی، محمد(هژیر)فرامرزی و وفا آذربار از پیشمرگان مرفه اردوگاه زرگویزله بودند/ ماجرای قربانی کردن ۲ پیشمرگ کومله بجای وفا آذربار

آکام نیوز/اختصاصی: اوایل مردادماه سال ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات در بیانیه ای اعلام کرد اعضای تیم تروریستی موساد که قصد انفجار تاسیسات صنعتی اصفهان را داشتند دستگیر شدند.

به گزارش آکام نیوز، در حالیکه هنوز وزارت اطلاعات رسما نامی از کومله نبرده بود و صرفا به تیم موساد اشاره کرده بود، کومله با دستپاچگی اعلام کرد این تیم متعلق به کومله است!

محسن مظلوم، پژمان فاتحی، محمد(هژیر)فرامرزی و وفا آذربار ۴ پیشمرگی بودند که ماموریت داشتند طبق دستور موساد، تاسیسات صنعتی اصفهان را منفجر کرده و از این صحنه ها فیلم و عکس گرفته و به اردوگاه کومله در سلیمانیه بازگردند اما نیروهای امنیتی کشورمان، پیش از هر اقدامی ۴ پیشمرگ اعزامی را در حالیکه وارد شهر اصفهان شده بودند دستگیر کردند.

یکی از اعضای کمیته مرکزی کومله در تماس با آکام نیوز، از وضعیت زندگی این افراد در داخل اردوگاه، پرده برداشت.

به گفته این عضو کمیته ناوندی(مرکزی)، این ۴ نفر، جزء پیشمرگان مرفه اردوگاه زرگویزله بودند، زندگی این پیشمرگان منتخب، در بالاترین سطح بود و دغدغه مالی و معیشتی نداشتند، این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق پیشمرگان، حتی برای پول خرید سیگار دچار مشکل می شوند.

عبدالله آذربار، به پژمان فاتحی(یکی از ۴ پیشمرگ دستگیرشده) گفته بود اگر به این ماموریت برود، همسر و فرزندش را به آلمان می فرستند.

پژمان نیز در پاسخ گفته بود که ابتدا باید کومله، حسن نیت خود را نشان داد و همسر و فرزندش را به آلمان بفرستند تا او نیز با خیالی راحت به اصفهان برود و به این ترتیب، همسر و فرزند پژمان به آلمان فرستاده می شوند.

به گفته این عضو کمیته مرکزی، تمام هزینه های مهاجرت فوری زن و بچه پژمان را موساد تقبل کرده بود.

عضو کمیته مرکزی کومله در ادامه به خبرنگار آکام نیوز گفت؛

یک دختر پیشمرگ بنام هیرو محمدی در سال ۲۰۲۰ خودکشی کرد(گزارش این خودکشی در آکام نیوز منتشر شده بود) اما این دختر در واقع بخاطر پژمان دست به خودکشی زد.

وقتی آسایش برای تحقیق و بررسی این پرونده به اردوگاه زرگویزله آمدند، کومله پژمان را در مکانی امن پنهان کرد و مدت ها خبری از او نبود، حتی اکانت تلگرام پژمان نیز حذف شده بود تا کسی از حرف های وی با هیرو محمدی پیش از خودکشی، باخبر نشود. حتی تلفن همراه هیرو که به آسایش تحویل داده شده بود را تحویل گرفتند و محتوای آن را پاک کرده تا اثری از چت های هیرو با پژمان باقی نماند.

آکام نیوز، در خصوص وضعیت وفا آذربار برادرزاده عبدالله آذربار از این عضو کمیته مرکزی سوال کرد.

عضو رهبری کومله در پاسخ گفت؛

وفا آذربار هم با اسلحه به سمت چپ شکم همسرش آلا یا همان گلستان ارژنگی، شلیک کرده بود،در دادگاه سلیمانیه اظهار داشتند که گلستان  ارژنگی در میدان تیر آموزشگاه با دو نفر از نیروهای واحد آماده به نام های آسو و محمدهانیس در حال آموزش نظامی بودند که گلوله از اسلحه محمد شلیک شده و به کلیه گلستان برخورد کرده.

بر طبق این حرف ها و اسناد، عبدالله آذربار به آسایش گفته بود که شما ما را دست انداخته اید! چون پوکه ایی که به ما تحویل داده شده حداقل مربوط به چند ماه گذشته است،ولی نقشه عبدالله آذربار جواب داد و آسو و محمد ۱۵روز در بازداشت بودند. گلستان هم ماه های زیادی را در خانه ماند تا سلامت خود را به دست آورد.

عبدالله آذربار حتی حاضر نشد که برادر زاده خود را معرفی کند و همین مسئله باعث تنش های زیادی در بین اعضای اردوگاه شد.

جزییات بیشتر پرونده ۴ پیشمرگ تروریست کومله در گزارشات بعدی آکام نیوز منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا