عذرخواهی مسعود بارزانی از جمهوری اسلامی بخاطر دعوت همزمان از سرکردگان ضد انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در مراسم رسمی افتتاح موزه خانه بارزانی

آکام نیوز: در پی دعوت رسمی مقامات ارشد اقلیم کردستان و پارتی از سرکردگان گروهک های تروریست کردی برای حضور در مراسم افتتاح موزه خانه ملامصطفی بارزانی، اقلیم کردستان و شخص مسعود بارزانی از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کردند.

به گزارش آکام نیوز، روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ امسال در مراسم افتتاح موزه خانه ملامصطفی بارزانی در دهوک، سرکردگان و اعضای گروهک های تروریست و تجزیه طلب کردی که در اقلیم کردستان مستقر هستند به این مراسم دعوت شدند و بطور همزمان هیئتی از جمهوری اسلامی ایران نیز به این مراسم دعوت شد!

وزارت امور خارجه کشورمان چند روز بعد، سفیر عراق را به وزارت خارجه احضار و مراتب نارضایتی و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این اقدام اقلیم کردستان را به طرف عراقی ابلاغ کرد.

در روزهای اخیر نیز هیئتی بلندپایه از اعضای دفتر سیاسی پارتی به نمایندگی از مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به کنسولگری کشورمان در اربیل رفتند و از جمهوری اسلامی عذرخواهی کردند.

اعضای این هیئت عبارت بودند از؛ فاضل میرانی، هوشیار زیباری، سیداد بارزانی و زاگرس فتاح.

فاضل میرانی از اعضای رده بالای پارتی به جمهوری اسلامی اعلام کرده که قصد و غرضی در دعوت از سران گروهک ها نداشته اند و این یک خطا از سوی مسئولین برگزاری مراسم بوده است!

سلام عارف رشدی معاون نماینده حکومت اقلیم کردستان در تهران نیز در تماسی تلفنی، عذرخواهی رسمی مسعود بارزانی را به اطلاع مقامات ایرانی رسانده و از جمهوری اسلامی رسما عذرخواهی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا