جنجال در سمینار عبدالله مهتدی در نروژ+ جنگ حزب دمکرات و کومله دوباره شروع شد

آکام نیوز: شنبه هفته گذشته عبدالله مهتدی پس از سفرهای دوره ای به آمریکا و انگلیس، وارد نروژ شد.

به گزارش آکام نیوز، عبدالله مهتدی سرکرده کومله در بدو ورود به نروژ راهی پایتخت این کشور اسلو شد تا در سمینار اعضای کومله در این کشور شرکت کند.

در این سمینار نمایندگانی از حزب دمکرات و خبات کردستان نیز حضور داشتند اما این سمینار در اواسط برنامه به تنش کشیده شد و موجب ناراحتی هیئت حزب دمکرات کردستان ایران شد.

ماجرا از این قرار است؛

در سمینار برگزار شده کومله که در دهم آذرماه سالجاری در اسلوی نروژ برگزار شد، مشاجره و دعوای لفظی بین برخی اعضاء از جمله آزاد راوند و عبدالله کهنه پوشی صورت می گیرد.

دعوا و مشاجره بر سر این بوده که بعضی از اعضا نتوانسته اند کیس پناهندگی بگیرند چون گروه، در این خصوص باندبازی می کند و به هر کسی کیس پناهندگی نمی دهد.

عبدالله مهتدی و سردمداران کومله کیس های پناهندگی را معمولا به شمالی ها یعنی بوکانی ها و مهابادی هایی که طرفدار عبدالله مهتدی باشند می دهند اما برای جنوبی ها و مخالفان و منتقدان خبری از دادن کیس پناهندگی نیست.

در جنجالی ترین بخش ماجرا خبر رسیده که به زنان گفته شده در ازای رابطه جنسی به آنها کیس پناهندگی سیاسی می دهند حتی زودتر از بقیه!

برخی زنان مدعی شده اند که برای تاییدیه حزبی کومله، به منظور اقامت و پناهندگی از آنها درخواست رابطه جنسی دارند!!

دعوا و جنجال آزاد راوند و عبدالله مهتدی بر سر باندبازی در اعطای تاییدیه حزبی و کیس پناهندگی و همچنین ادعای جنجالی برخی زنان کومله، از حواشی مهم سمینار نروژ بود که بر متن آن سایه افکنده بود.

همچنین خبر رسیده که جنگ کومله و دمکرات در دهه ۶۰ هم بر متن این سمینار سایه افکنده بود.

هیئت حزب دمکرات به عبدالله مهتدی اعتراض داشتند که در فضای مجازی و همزمان با این سمینار بخش هایی از سخنرانی عبدالله مهتدی در سال ۱۳۶۴ مبنی بر صدور فرمان حمله به حزب دمکرات کردستان ایران پخش شده است

اما در حاشیه این سمینار و پس از اعتراض هیئت حزب دمکرات، منصور عزیزی خطاب به عبدالله مهتدی می گوید؛ شما جنگ را علیه ما (حزب دمکرات) آغاز کردید و مهتدی نیز در پاسخ می گوید؛ اول قاسملو دستور حمله را بر علیه کومله صادر کرده بود اما عزیزی باز هم تاکید می کند کومله ای ها آغازگر جنگ بودند و در میدان فوتبال بوکان، به قاسملو فحش و ناسزا گفتند و شعار مرگ بر سازش کار سر دادند.

بعد از این سخنان، سمینار به تنش کشیده می شود و ناتمام باقی می ماند.

مهتدی برای آرام کردن فضا از حزب دمکرات می خواهد گذشته را فراموش کنند اما عزیزی به مهتدی می گوید ما فراموش نکرده ایم که شما قاسم باقی یکی از برجسته ترین فرماندهان حزب دمکرات را کشتید!

این دعوا و کشمکش هم اکنون در فضای مجازی به اوج خود رسیده و تعدادی از کادرها نیز سخنان عبدالله مهتدی در صدور فرمان حمله به حزب دمکرات را در سال ۱۳۶۴ هجری شمسی، بازتاب داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا