شکست مجدد کومله مهتدی در دهمین نشست مرکز همکاری احزاب کردستانی

آکام نیوز: عبدالله مهتدی باز هم نتوانست به اهداف خود در مرکز موهوم همکاری احزاب کردستانی دست پیدا کند و این حقیقت به خوبی در بیانیه گروهک کومله، مشهود بود.

به گزارش آکام نیوز، نشست مرکز همکاری گروهکهای تروریست کردی بدون حصول نتیجه لازم به پایان رسید و به این ترتیب دهمین نشست این مرکز به اصطلاح همکاری باز هم به ناکجاآباد ختم شد!

ناگفته نماند دهمین نشست مرکز موسوم به همکاری احزاب کردستانی، متشکل از گروهکهای تروریست کردی، برای اولین بار در مکانی به جز کویه برگزار شد، چرا که ترس از حملات احتمالی مجدد سپاه پاسداران به مقرهای گروهک حزب دمکرات کردستان ایران بر متن این نشست غالب شده بود.

گروهکهای ضد انقلاب متشکل از کومله، دمکرات، خبات، پاک و چند گروهک دیگر، حاضرین در این جلسه بودند.

این نشست به میزبانی مصطفی هجری سرکرده حزب دمکرات در حالی برگزار شد که این گروهکها از ترس حملات احتمالی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاضر نشدند در مقر حزب منحله دمکرات، حضور پیدا کنند و این نشست برای اولین بار در مکان دیگری برگزار شد.

سابق بر این، برگزاری این نشست ها معمولا در دفتر سیاسی انجام می شد اما این بار ترس از موشک باران سپاه، به کابوسی برای این گروهکهای کردی تبدیل شده است.

همانطوریکه در تصاویر می بینید، این نشست که باید در محل دفتر سیاسی حدکا، برگزار می شد این بار در سالنی اجاره ای واقع در شهر اربیل برگزار شده است، یک سالن گرانقیمت و لوکس که زیر پای خودشان فرش قرمز هم پهن کرده اند!

هدف از برگزاری نشست اضطراری دهم مرکز همکاری احزاب کردستان، بحث و تبادل نظر بر سر همکاری های امنیتی گروهکها با یکدیگر بود.

عبدالله مهتدی تلاش زیادی کرده بود از گروهکها بخواهد بر سر خط و مشی کلی مرکز همکاری و اصول و اهداف این مرکز موهوم، با یکدیگر به توافق رسیده و توافق نامه امنیتی امضا کنند و با این گروه هم پیمان شوند اما کما فی السابق به هدف خود نرسید و نتوانست از طریق این نهاد به قدرت بالاسر احزاب دیگر دست پیدا کند.

منابع مطلع از وجود اختلاف نظرهای فاحش در بین گروهکها، بر سر همکاری گروهکها با یکدیگر، خبر می دهند و این اختلاف دیدگاهها را به خوبی در بیانیه روز گذشته گروهک کومله که در سایت آسوی روژهه لات این گروه منتشر شد دید.

کومله مهتدی در بیانیه خود در خصوص این نشست به صراحت به وجود اختلاف نظرهای فاحش در بین گروهها اذعان کرد و از احزاب کردستانی خواست تا بیشتر با یکدیگر همکاری کنند و این خواسته عبدالله مهتدی نشان داد که گروه تحت امر او به نتیجه ای که می خواست نرسید.

همچنین کومله و دمکرات باز هم نتوانستند بر سر پروژه‌ "پلاتفورم مشترک مرکز همکاری با اپوزیسیون ایرانی"، به توافق برسند چرا که دمکرات اصولا مخالف همکاری با احزابی به جز احزاب کرد است اما کومله خواستار همکاری و اتحاد با سلطنت طلبهای منفور و مجاهدین خلقی است که دستشان به خون هزاران شهروند ایرانی آلوده است.

نکته قابل توجه این است که این نشست بدون حضور رهبران عالی رتبه گروهکها برگزار شد و همین امر نشان داد که سرکردگان کومله و دمکرات همچنان ترس از مرگ بر اثر حملات موشکی مجدد جمهوری اسلامی ایران به مقرهای ناوندی خود را دارند و بخاطر همین نیروهای جان فدای خود را راهی نشست کرده بودند.

ناگفته نماند حتی اعضای کمیته مرکزی احزاب کردستانی هم از ترس جانشان حاضر نشدند این نشست که به میزبانی حزب منحله دمکرات کردستان ایران برگزار شده بود در مقر دفتر سیاسی این گروه برگزار شود و ترجیح دادند دهمین نشست این مرکز موهوم در یک سالن اجاره ای در شهر اربیل برگزار شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا