تلاش گروهکهای کردی، برای متشنج کردن جو کردستان؛ رسانه های گروهکهای کردی امروز را عید فطر اعلام کردند!

آکام نیوز: روز گذشته رسانه های وابسته به گروهکهای تجزیه طلب کردی خصوصا حزب دمکرات کردستان ایران با هدف تفرقه افکنی و متشنج کردن جو کردستان، اعلام کردند که امامان جمعه شهرهای کردنشین ایران امروز، سه شنبه، را عید سعید فطر اعلام کرده اند و مردم از امروز روزه نگیرند!

به گزارش آکام نیوز، از شب گذشته رسانه های کردی از جمله کردپا وابسته به حزب دمکرات، تلاش چشمگیری را آغاز کردند تا مردم را وادار به برگزاری عید فطر در روزی که هلال ماه شوال رویت نشده، بکنند.

گروهکهای کردی که سعی دارند مردم کردستان را به تبعیت از اقلیم کردستان عراق وادار به برگزاری عید فطر کنند، غافل هستند از اینکه در هر کشور و منطقه ای، هلال ماه شوال، همزمان در یک روز اتفاق نمی افتد و نمی توان بخاطر اینکه در کشور دیگری هلال ماه شوال رویت شده، در کردستان نیز عید اعلام شود!

سایتهای گروهک حزب دمکرات هم از دیشب با پخش اخبار دروغ از جمله اینکه مساجد کردستان در حال اذان گفتن هستند و فردا را عید اعلام کردند و مردم کردستان حاضر به تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی ایران نیستند و همزمان با اقلیم کردستان، عید را برگزار می کنند، قصد داشتند تا امروز را به کام مردم تلخ کنند.

همزمان با انتشار این اخبار تفرقه افکنانه، ساعاتی پیش شورای افتاء کردستان اعلام کرد، چهارشنبه عید فطر خواهد بود و کردستان فردا را عید فطر اعلام می کند.

در پیام اشرف ایل بیگی آمده است:

قابل توجه مردم مؤمن و روزه دار کردستان

سلام علیکم و تقبل الله منا و منکم صالح الاعمال

حوالی ساعت ۱/۰۲ دقیقه ظهر به وقت عربستان، پدیده نجومی مقارنه یا محاق اتفاق افتاد، بنابر این هلال ماه شوال، در شامگاه دوشنبه سیزدهم خرداد ماه سال ۹۸ در سراسر جهان اسلام حتی با مدرن‌ترین تجهیزات هم قابل رؤیت نخواهد بود، زیرا مدت مکث هلال در لحظه غروب آفتاب در جهان عرب از ۲ تا ۶ دقیقه است.

از این رو در سراسر آسیا، آفریقا، اروپا و بخش اعظم قاره آمریکا رؤیت هلال غیر ممکن خواهد بود.

البته در بخش‌های محدودی از نوار غربی آمریکا از جمله مکزیک، شیلی و سواحل شرقی اقیانوس آرام، رؤیت هلال فقط با چشم مسلح (تلسکوپ) ممکن خواهد بود، اما در شامگاه روز سه شنبه هلال ماه در سراسر جهان اسلام با وضوح تمام قابل رؤیت است.

به همین دلیل، هم بر اساس مبنای شوافع که قائل به اختلاف مطالع هستند و هم بر اساس مبنای جمهور که رؤیت واحده را به همه مطالع تعمیم می‌دهند، روز چهار شنبه اول شوال و روز عید فطر خواهد بود.

با اعلام شورای افتاء کردستان، تلاش های توطئه افکنانه گروهکهای ضد انقلاب خنثی شد و مردم کردستان امروز را هم روزه گرفتند تا فردا همزمان با سراسر کشور، عید فطر را جشن بگیرند.

همچنین ماموستایان اهل سنت تاکید کردند که: کردستان و اهل تسنن در اعلام عید فطر تابع حکم رهبر انقلاب هستند.

متاسفانه در برخی شهرهای کردستان ایران، شایعه ای از سوی گروهکها در حال انتشار است مبنی بر آنکه مردم کردستان در اعلام عید فطر باید تابع عربستان و اقلیم کردستان عراق باشند.

همانطوریکه در ابتدای گزارش اعلام شد، استارت این شایعات و دروغ پراکنی ها را رسانه های گروهکهای کردی زدند، گروهکها برای آنکه عید مردم را تلخ کنند، تلاش دارند تا مردم کردستان امروز روزه خود را ادامه ندهند و با القای اینکه مردم کردستان باید تابع عربستان و اقلیم کردستان باشند، سعی دارند مانع برگزاری مراسم عید فطر این منطقه در روز چهارشنبه شوند.

در همین ارتباط ماموستایان اهل تسنن کردستان، بیانیه های صادر کرده و از مردم خواستند مراقب دسیسه های دشمن باشند و به هیچ عنوان کشورهای دیگر را الگوی خود در برگزاری مراسم عید فطر قرار ندهند.

ماموستا رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده که: تبعیت از کشورهای دیگر در برگزاری نماز عید فطر قابل قبول و جایز نیست.

ماموستا فایق رستمی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان روزه‌دار و تبریک فرا رسیدن جشن رمضان به همه مردم سراسر کشور و استان کردستان اظهار داشت: یکی از فلسفه و حکمت‌های بزرگ جشن رمضان که خداوند بزرگ تعیین کرده، تقویت همبستگی و اتحاد میان مسلمانان است که سبب وحدت، انسجام و اخوت بیشتر شیعه و سنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در جشن رمضان کدورت‌ها رفع و دل‌های مسلمانان به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شود، افزود: تجمع مسلمانان در این جشن بزرگ و شرکت در نماز جماعت وحدت جامعه اسلامی را به دنیا نشان و دشمنان را ناامید می‌کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جشن رمضان منشاء وحدت برای تمام مسلمان است، خاطرنشان کرد: پیامبر بزرگ اسلام اهمیت خاصی برای جشن‌های رمضان و جش قربان قائل می‌شدند بطوریکه قبل از فرا رسیدن اعیاد، کودکان را در این روزها نوازش و دست خود را بر سر یتیمان و فقرا می‌کشید و به‌واسطه وجود نازنین و رحمت پیامبر مشکلات آنها حل می‌شد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اعیاد رمضان و قربان بخشیدن مسلمانان و رفع کینه و کدورت‌های گذشته است که باعث وحدت، برادری، ایمان و رحمت میان جامعه اسلامی می‌شود.

ماموستا رستمی اعلام عید فطر در یک کشور را منوط به اعلام آن از سوی حاکم اسلامی همان کشور دانست و تصریح کرد: نماز عید فطر با سایر نمازهای اعیاد تفاوت دارد و باید از سوی رهبر جامعه اسلامی اعلام شود چراکه نماز این عید تجلی وحدت است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبعیت از کشورهای دیگر در برگزاری نماز عید فطر قابل قبول و جایز نیست، گفت: همه مسلمانان شیعه و سنی همراه پیرو حکم حاکم اسلامی کشور و با یکدیگر نماز فطر را خوانده و نگاهمان به تصمیم، دستور و انگشت اشاره مقام معظم رهبری است.

ماموستا خدایی امام جمعه سنندج نیز اعلام کرد: اهل‌سنت در اعلام عید فطر «تابع حکم مقام معظم رهبری» هستند.

امام جمعه سنندج حکمت نماز عید فطر را وحدت، انسجام و همبستگی مسلمانان شیه و سنی دانست و گفت: اهل‌سنت در اعلام عید فطر تابع حکم مقام معظم رهبری هستند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر؛ جشن بندگی، احسان، کرم و لطف پروردگار به همه مردم سراسر کشور و استان کردستان اظهار داشت: عید فطر در اسلام و در بین اهل‌سنت دارای اهمیت فراوان بوده و نماد وحدت مسلمانان شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه پس از یک ماه عبادت و روزه‌داری نماز شکرانه خوانده می‌شود، افزود: کسانیکه در طول این ماه مبارک هر اقدام و عمل خیرخواهانه‌ای انجام داده باشند، خداوند اجر و پاداش آن را چند برابر به آنان می‌دهد.

امام جمعه سنندج حکمت نماز عید فطر را وحدت، انسجام و همبستگی جامعه مسلمین دانست و تصریح کرد: اهل‌سنت در اعلام عید فطر تابع حکم مقام معظم رهبری هستند چرا که اطاعت از دستورات رهبر معظم انقلاب برای همه مسلمانان شیعه و سنی واجب است.

وی به برخی ناهماهنگی‌ها در اعلام روز عید فطر اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد و گروه‌های خاص به‌دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی میان مسلمانان شیعه و سنی هستند اما به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

ماموستا خدایی تاکید کرد: همه مسلمانان شیعه و سنی ایران اسلامی باید «یکدل و متحد» برای اعلام و خواندن نماز عید فطر پیرو حکم حاکم کشور خود باشند و اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز عید فطر «وحدت و برادری» مسلمانان جهان اسلام را نشان می‌دهد، اظهار کرد: به محض روئیت هلال ماه عید سعید فطر اعلام می‌شود و همه مردم جشن می‌گیرند.

امام جمعه سنندج از همه مردم سراسر کشور خواستار شد که «اتحاد و همبستگی» خود را حفظ کنند و در خواندن نماز عید فطر دودستگی و اختلاف ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا