امیر سعیدزاده راوی و قهرمان کتاب عصرهای کریسکان: دست آورد احزاب کردنما در ایران از بدو تاسیس تا کنون

آکام نیوز/اختصاصی: امیر سعیدزاده سردشتی راوی کتاب عصرهای کریسکان در یادداشتی که برای آکام نیوز ارسال کرده اند، ضمن اشاره به دلایل حضور آمریکا و متحدانش در منطقه، به تشریح دست آوردهای احزاب کردی برای مردم از بدو تاسیس تا کنون نیز پرداخته اند.

به گزارش آکام نیوز، ضمن تشکر از امیرسعیدزاده برای ارسال این یادداشت به آکام نیوز، متن کامل مطلب ایشان را منتشر می کنیم.

بنام خدای حکیم و بصیر/بنام خدای قهار و غفار

بصورت گذرا و میدانی می خواهم برای مردم نجیب و شریف کرد در ایران از عملکرد احزاب کردنما طی این سالها سخن بگویم.

همه مردم دنیا می گویند آمریکا ابرقدرت دنیاست و هیچ قدرتی توانایی مقابله با این ابرقدرت جهانی را ندارد.

اما آیا واقعا این ادعا صحیح است؟!

باید گفت؛ بله این ادعا صحبح است، آمریکا یک کشور قدرتمند است، آمریکا مجهز به بهترین، به روزترین و پیشرفته ترین سلاح ها، تجهیزات نظامی و هواپیماهای به روز جهان است.

آمریکا با همین سلاح های به روز، به عراق تجاوز نظامی کرد، به سوریه تجاوز نظامی کرد، به افغانستان تجاوز نظامی کرد.

در امور داخلی لیبی، یمن و لبنان هم دخالت کرد، اما بعد از ۲۰ سال تجاوز و اشغال گری در افغانستان و دخالت در امور داخلی این کشورها، این ابرقدرت که با اتکا به قدرت تسلیحات زمینی، هوایی و دریایی خود به این جایگاه رسیده است، امروز چه دست آوردی برای مردم این کشورها داشته است؟

امروزه این کشورها در چه جایگاهی قرار گرفته اند؟ در کدام یک از کشورهای یادشده، آمریکا دست آوردی به جز، ویرانی و غارت ثروت های مردم و آدم کشی و ترور و… داشته است؟

آیا آمریکای ابرقدرت که این همه آدم و حزب اجاره ای در منطقه دارد، توانسته برای سربازان خود، امنیت ایجاد کند؟

آیا آمریکا توانسته در کشورهایی که به آنها تجاوز نظامی کرده و آنها را اشغال کرده و قوانین آمریکایی و اروپایی را در این کشورها اجرا کرده، برای مردم امنیت به وجود بیاورد؟!

قطعا پاسخ منفی است.

پس لوله تفنگ آمریکایی و کشتن آدم های مخالف یا غیر مخالف، ترور و اعدام و ایجاد فضای رعب و وحشت، نمی تواند برای مردم و منطقه، امنیت ایجاد کرده و باعث محبوبیت آمریکا شود.

بر عکس این اقدامات باعث نفرت پراکنی، کینه و انتقام جویی در بین مردم شده است.

اگر قدرت نظامی، وحشت پراکنی یا کشتار و ترور برنده ای داشت، باید اسرائیل، آمریکا، انگلیس و پیاده نظام های داعشی آنها، که بیشترین آدم کشی ها و ترور و اعدام و تخریب اموال مردم و انفجار و…را مرتکب شده اند، امروزه باید جزء موفق ترین و محبوب ترین افراد، در بین مردم منطقه و جهان می بودند.

اما آیا امروزه وضعیت این چنین است؟ خیر، بر عکس هم شده است.

آمریکا و هم پیمانانش، نزد مردم منفورترین هستند، چرا؟ چون شیوه و مبنای کار آنها، براساس کشتن انسانها با هدف رسیدن به اهداف پلید اشغالگری آنها بوده است.

اصلا چرا به دور دورها و بیگانه ها نگاه کنیم؟

مگر همین به اصطلاح احزاب کردی، که سالهاست با تفنگ در مناطق کردنشین ایران و عراق آدم می کشند، دست آوردی جز قتل و آدم کشی و ناامنی برای مردم به ارمغان آورده اند؟

این گروهکها، ماندگاری و موجودیت خود را در صدای لوله تفنگشان و کشتن هموطنان خودشان یا مخالفان عقیدتی خودشان و هم زبانان خودشان می دانند.

متاسفانه این رویه غلط و ضدبشری را در قالب و با شعار دمکراسی برای ایران، آزادی و خودمختاری برای کردستان ادامه می دهند.

احزاب کردی در ترکیه، ایران و سوریه بر این باور هستند، که چون در عراق کردها اعلام حکومت کرده اند، ما هم باید این چنین باشیم!

این خواب و خیال ها، یک نوع خودفریبی است، خود فریبی برای بدنه، یعنی بقول خودشان پیشمرگان فریب خورده و تعداد اندکی از مردم احساسی و کم سواد.

اما همه لازم است بدانند شرایط فعلی اقلیم کردی در عراق خصوصا در مناطق بارزانی، حاصل کشتار مردم و مبارزه نبوده و نیست، برعکس این اسکان، حاصل و نتیجه خیانت، وطن فروشی و مردم فروشی بوده است.

همکاری نظامی و جاسوسی بارزانی ها با آمریکا، برای ویران کردن کشور عراق و کشتن صدها هزار عراقی غیرکرد، باعث دولت شدن آنها شد.

پس نتیجه اینکه موجودیت فعلی مکانی بنام اقلیم کردی درعراق تحت سلطه بارزانی، حاصل و دسترنج مبارزه و حق طلبی برای مردم کرد نبوده و نیست، بلکه حاصل وطن فروشی و مردم فروشی بوده است.

البته خودفروشی را هم باید به آن اضافه کرد.

البته این به آن معنا نیست که هرکسی خودش را در اختیار امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم کودک کش قرار بدهد، برایش اقلیم و دولتی تاسیس می شود!

این نوع اقلیم، ظاهری و شکننده خواهد بود،  لذا باید نتیجه گیری کرد حاصل فعالیت کومله و دمکرات و خصوصا حزب دمکرات به رهبری قاضی محمد که تا به امروز بیش از ۷۵ سال از تاسیس آن می گذرد، دست آوردی جز قتل، ترور، آدم کشی و جنایت نداشته است.

پس باید به دور از این اقدامات خشونت آمیز در کنار مردم کرد می بودند، نه با شلیک گلوله و ترور و بمب گذاری و گلوله های تفنگی که سینه هموطنان و هم زبانان کرد خود را بشکافند.

دیده شدن در بین مردم کرد، با فرهنگ و ریشه تاریخی، با ادب و هنر و عملکرد خوب، محقق می شود، نه با رفتن در آغوش امپریالیسم آمریکا و اسرائیل و عربستان.

مردم کرد در ایران آدم کش و تروریست نیستند و نمی خواهند با این نام دیده و شناخته شوند.

نتیجه و خروجی جمع بندی اینکه، فریب خوردگان، باید به فقر فکری که اسلحه و کشتن است پایان دهند، باید به پختگی فکری . بلوغ کامل سیاسی برسند، البته مخاطب من، طرفداران این احزاب کردنماست.

چون اعتقاد دارم سرمایه و ثروت اصلی هر کشوری، جوانان هستند، اما متاسفانه به علت فقر فکری و سیاسی، هستند جوانانی که جزو نخبگان بودند اما امروز دیگر در بین ما نیستند.

تعدادی از جوانان ایرانی سینه آرزوهایشان بنام احزاب کردی شکافته شده و در بین ما نیستند، تصور کنید اگر این جوانان امروز در بین ما بودند، چه تحولی ایجاد می شد؟

تصور کنید یک چهارم این جوانان اگر فارغ التحصیل دانشگاهی کشور می شدند، امروز وضع کشور و مردم کردستان ایران در چه شرایطی قرار می گرفت.

البته حرف و سخن من خطاب به سران احزاب کردی نیست، چرا که آنها خوب می دانند که اصل قضیه همین است اما حرف و سخن من خطاب به بدنه است، خطاب به جوانان کرد است.

عزیزان بدانید کرد بودن به معنی حزبی بودن، کومله بودن، وابسته به تشکل های سیاسی و نظامی بودن و… نیست چون امروزه هیچ حزبی وجود ندارد که در خدمت آمریکا، اسرائیل، انگلیس و اخیرا هم عربستان سعودی نباشند.

جوان عزیز کرد من هم مثل شما کرد هستم و به کرد بودن خودم، افتخار می کنم و امیدوارم نصایح این برادر کوچک خود را که سالها در اسارت همین احزاب بوده گوش بکنید.

خوشحال می شوم نقطه نظرات و دیدگاه های خود را با من از طریق سایت خبری آکام نیوز در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا