دست رد اپوزیسیون فارس بر سینه عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله/ شورای مدیریت گذار عبدالله مهتدی را عامل برهم زدن اتحاد خواند

آکام نیوز/اختصاصی: نشست شورای مدیریت گذار که اخیرا برگزار شده بود، به تنش کشیده شد.

به گزارش آکام نیوز، عبدالله مهتدی که یکی از اعضای اصلی شورای مدیریت گذار محسوب می شود، در جلسه فوق الذکر، خطاب به دیگر اعضا می گوید؛ موضوع حقوق اقوام و زبان قومیت ها، که در سال ۲۰۱۹ مطرح و بر اجرای آن تاکید شده بود، تا به امروز مسکوت مانده و عملا این شورا، مسئله حقوق اقوام و زبان قومیت ها خصوصا مسئله کردها و زبان کردی را به فراموشی سپرده است.

مهتدی به صراحت اعلام کرده که شورای مدیریت گذار، حقوق اقوام و زبان را به رسمیت نمی شناسد.

اما در مقابل اعضای شورای مدیریت گذار با عصبانیت، عبدالله مهتدی را عامل تفرقه و دودستگی و انشقاق در این شورا خواندند و اظهار داشتند که ما بدنبال اتحاد با کردها هستیم اما عبدالله مهتدی سرکرده کومله بدنبال برهم زدن اتحاد با اپوزیسیون فارس است.

مهتدی اما همچنان اصرار داشت که همانطوریکه در ژانویه ۲۰۱۹ در کنگره ملیت های ایران فدرال در این مورد توافق شده بود، اما این طرح ها روی کاغذ است و اجرایی نمی شود و اپوزیسیون ایرانی باید در خصوص حقوق اقوام و ملیت ها خصوصا کردها، حرف بزند.

همچنانکه گفته شد شورای مدیریت گذار عبدالله مهتدی را به تلاش برای نفاق و تفرقه و دودستگی و برهم زدن رابطه بین گروهکهای کردی با اپوزیسیون فارس متهم کرده است.کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا