جزئیات دستگیری ۲ جاسوس فرانسوی و ارتباط آنها با شعبان محمدی+ برنامه ریزی برای ایجاد ناآرامی در تجمعات معلمان

آکام نیوز: همانطوریکه در خبرها آمده بود، در پی اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، دو جاسوس فرانسوی که در تلاش برای ایجاد ناآرامی در تجمعات فرهنگیان در اعتراض به رتبه بندی معلمان بودند، دستگیر شدند.

به گزارش آکام نیوز، ۸ اردیبهشت ماه بود که پروازی از مبدأ ترکیه به ایران به زمین نشست که دو نفر از مسافران این پرواز از ابتدا تحت رصد و مراقبت وزارت اطلاعات قرار داشتند.

یکی از این دو مسافر خانم ۳۷ ساله فرانسوی به نام «سیسیل کوهلر» و فرد دوم مردی ۶۹ ساله فرانسوی به نام «چک پاریس» بود.

اگرچه براساس مدارک این دو جاسوس فرانسوی آنها با ویزای گردشگری وارد ایران شدند اما بررسی های وزارت اطلاعات حاکی از این بود که تحرکات و جلسات آنها بعضا مقاصد توریستی نداشته است.

نیروهای امنیتی این دو فرد را در جلساتی تشکیلاتی و هماهنگی که با برخی از اعضایی که خود را کانون صنفی معلمان می‌دانند، تحت رصد داشتند، همچنین تصاویری از حضور این دو جاسوس فرانسوی در این جلسات ثبت شده است.

این دو چهره چند روز بعد از جلسات صنفی معلمان در روز ۱۲ اردیبهشت در تجمع معلمان حضور پیدا کردند؛ تجمعی که با حضور قشر فرهنگی کشور در واکنش به برخی مسائل اقتصادی و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان صورت گرفته بود و البته در آرامش برگزار شد.

در این میان اما دو فرانسوی و اعضای رابط آنها مانند اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی( پدر چیاکو محمدی پیشمرگ گروهک تروریستی کومله) و رسول بداقی به ترتیب در تلویزیون‌های معاند شروع به گفتگو و جریان‌سازی کردند، همچنین همانطوریکه در سایت آکام نیوز هم خبر آن منتشر شده بود، شعبان محمدی به همین اتهام برای دومین بار دستگیر شد و رسانه های کومله علنا از نامبرده حمایت کردند و همین مسئله شائبه ها را بیشتر کرد.

دو جاسوس فرانسوی اعلام کردند در حال شکل‌دهی به نوعی اعتراض برای ایجاد ناآرامی هستند.

در روزهای اعتراض معلمان، تصاویر دیگری هم از مکان‌های توریستی‌ای که به اصطلاح این افراد از آنها بازدید کرده‌اند به دست می‌آید ولی سابقه افراد حاضر در این عکس هم به توریست، تورلیدری و گردشگری ربطی ندارد.

براساس این گزارش در نهایت نیروهای امنیتی با در نظر گرفتن تلاش این افراد برای تأثیر و انحراف اعتراض صنفی معلمان روز ۱۷ اردیبهشت و قبل از خروج از کشور، هر دو را دستگیر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا