نامه سرگشاده خطاب به باباشیخ حسینی سرکرده گروهک تروریستی خبات کردستان؛ کاک باباشیخ حسینی، بودجه شما را چه کسی می دهد؟!

آکام نیوز: نادر کیانی، خبرنگار حوزه بین الملل و امور منطقه ای در یادداشتی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده نوشته است: اخیرا ویدیویی از باباشیخ حسینی سرکرده گروهک تروریستی خبات کردستان منتشر شد که در آن سرکرده خبات، خطاب به عبدالله مهتدی و مصطفی هجری سرکردگان کومله و دمکرات می گوید؛ به دست های بیرونی متکی نباشید، از نزدیکی با مسیح علینژاد و سلطنت طلبان و حامد اسماعیلیون، آبی برای مردم کردستان گرم نمی شود.

به گزارش آکام نیوز، باباشیخ حسینی در حالی گروهکهایی نظیر کومله و دمکرات را بخاطر نزدیکی با اپوزیسیون خارج نشین زیر سوال می برد، که خود نیز همچون همان افرادی که از آنها نام برده، دل به کسانی خوش کرده که در بین ملت ایران منفور هستند.

خبات کردستان سالهاست به واسطه نزدیکی و دوستی با سازمان تروریستی منافقین، از سوی مردم کردستان و حتی احزاب اپوزیسیون کردی طرد شده است.

از ۵ شهریور ۱۳۵۹ که شیخ جلال الدین حسینی روحانی مشهور بانه ای و برادر امام جمعه وقت مهاباد، سازمان خبات را تاسیس کرد، این گروه به منافقین نزدیک شد.

اما اوج وطن فروشی این گروه در زمان جنگ تحمیلی بود، خبات در دورات جنگ تحمیلی به واسطه نزدیکی با مسعود رجوی، از حمایت های حکومت بعث عراق برخوردار بود. محدوده فعالیت های خبات از نوار مرزی بانه و شرق سردشت فراتر نرفت و فعالیت های عمده آنها اقداماتی نظیر اجرای کمین، مین گذاری، حمله به پایگاه ها، جمع آوری اطلاعات و اسیرکردن رزمندگان ایرانی و تحویل اسرا به منافقین و انتقال آنها به عراق بود.

با اجرای عملیات های پی در پی رزمندگان اسلام علیه خبات، نیروهای خبات به عراق متواری شدند و پس از مدتی دچار اختلافات درون گروهی نیز شدند. در پی ایجاد اختلاف بیان سرکردگان قدرت طلب این گروه در ۳ خرداد ۱۳۶۶ ملاخدر عباسی از اعضای کادر مرکزی خبات انشعاب کرد و سازمان خبات انقلابی کردستان ایران را تاسیس کرد.

خبات پس از این انشعاب بیش از پیش تضعیف شد و عناصر باقی مانده دو شاخه خبات، اغلب به جاسوسی از تحرکات رزمندگان اسلام و گزارش آنها به منافقین بودند.

این گروه تجزیه طلب چه در زمان حیات شیخ جلال و چه امروز که رهبری آنها با باباشیخ حسینی است تمام بودجه، امکانات و دستورات خود را از منافقین دریافت می کنند.

این گروه بدون امر منافقین، قادر به انجام یک ماموریت هم نیستند و تمام ماموریتهای داخل کشور خبات به دستور منافقین انجام می شود.

باباشیخ حسینی، باید به مردم توضیح بدهد که ماهانه چقدر از منافقین بودجه دریافت می کند؟

اگر خبات مدافع حقوق کردهاست چرا با عامل اصلی انفال کردهای عراق و کشتار کردها و دشمن دیرینه کردها(منافقین) همکار و متحد است؟

آقای باباشیخ، مردم کردستان بهار سال ۱۳۷۰ را فراموش نکرده اند.

در بهار سال ۱۳۷۰ به درخواست صدام حسین، سازمان مجاهدین خلق(حامی شما و اسپانسر خبات) دست به کشتار مردم کردستان عراق زد. منافقین پس از جنگ تحمیلی و در حمایت از رژیم بعث، در عملیاتی با عنوان عملیات مروارید، اقدام به کردکشی کرد.

مسعود رجوی به درخواست مستقیم ارتش عراق و برای حفظ حکومت صدام و به بهانه حمله نیروهای جمهوری اسلامی به پایگاه های مجاهدین خلق، نیروهای خود را به سمت مناطق کردنشین فرستاد و اقدام به سرکوب کردهای عراق و هم زبانان شما کرد تا نیروهای ارتش بعث، که تمام آنها به جنوب رفته بودند به شمال عراق بیایند.

یک هفته پس از تسلط نیروهای کرد بر شهرهای شمالی عراق، نیروهای مجاهدین خلق با پوشش کردی(با کمک خبات کردستان) و پوسترهایی از مسعود بارزانی و جلال طالبانی وارد کرکوک شدند و پیشمرگان کرد را در کرکوک غافلگیر کردند و موجبات کنترل دوباره شهر کرکوک توسط حکومت بعثی ها را فراهم آوردند، در این عملیات هم صدها تن از ساکنین کرد کرکوک توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که شما حامی آنها هستید کشته شدند.

کردها هرگز فراموش نکرده اند که در ژانویه ۲۰۱۳، سایت تلویزیون رووداو اقلیم کردستان از زبان خبات کردستان این تیتر را زد؛”سازمان خبات کردستان ایران سازمان مجاهدین خلق را مناسب‌ترین جریان برای جایگزینی جمهوری اسلامی ایران می‌داند.”

کاک باباشیخ، حزب شما در پلنوم پنجم خود از سازمان کردکش مجاهدین خلق حمایت کرده و آن را یک نیروی سراسری می‌نامد.
بهروز اردلان مسئول روابط کردستانی شما  به رووداو گفته بود؛ مجاهدین خلق به‌مثابه یک نیروی سراسری در ایران و در خارج شناخته شده است و آمریکا و کانادا و اروپا این سازمان را از لیست تروریستی خارج کرده و کانادا نیروی قدس ایران را به جای مجاهدین در لیست تروریستی قرار داده است”.

بهروز اردلان گفته بود؛ ما فکر می‌کنیم نیروی شایسته‌یی بجز مجاهدین در صحنه وجود ندارد فقط آنها شایسته این هستند که به‌عنوان آلترناتیو شناخته شوند”.

کاک باباشیخ هم در گفتگو با سیمای آزادی گفت؛

نامبرده هم‌چنین اعلام کرد: ”هر نیروی سراسری که از مسأله ملی ما حمایت کند او را دوست خودمان می‌دانیم و بر این باوریم که در حال حاضر تنها مجاهدین هستند که حامل این رسالت هستند”.

به گفته بهروز اردلان مجاهدین خلق در بخشی از اساسنامه داخلی خود از خودمختاری کردها در ایران صحبت کرده و ”اکثر حقوقی را که برای کردها قائل شده‌اند به استقلال نزدیک است تا این‌که سرکوبگر آن باشد”.

پس با این اوصاف، جناب باباشیخ حسینی، شما صلاحیت اظهار نظر در مورد مسئله کردها را ندارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا