توافق مهم امنیتی شمخانی با مقامات عراقی و اقلیم کردستان در مورد فعالیت گروهکهای تروریست کردی

آکام نیوز/اختصاصی: یک منبع مطلع از توافق امنیتی مهم و جدی جمهوری اسلامی ایران با مقامات عراقی و اقلیم کردستان و امضای توافقنامه امنیتی خبر داد.

دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که صبح امروز به دعوت رسمی قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به این کشور سفر کرده است؛ پیش از ظهر امروز با همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به تلاش های مشترک دو کشور طی ماه‌های گذشته برای تنظیم و نهایی سازی توافقنامه امنیتی جامع که تضمین کننده ثبات و بهبود شرایط امنیتی در مرزهای دو کشور خواهد بود. تصریح کرد؛ با اجرای دقیق مفاد این توافق‌نامه علاوه بر کاهش قابل ملاحظه تهدیدات تروریستی و جلوگیری از ایجاد ناامنی های مرزی، زمینه های توسعه همه جانبه روابط دو کشور در ابعاد سیاسی،اقتصادی و امنیتی، بیش از پیش فراهم خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست ها و اقدامات بحران زای آمریکا می داند، خاطر نشان کرد: شیطنت های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نمی باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اظهار داشت؛ تحرکات ضد امنیتی وشرارت بار عوامل ضدانقلاب و تروریست در منطقه اقلیم و شمال عراق را از دیگر مولفه های ناامنی در منطقه دانست و بر لزوم اجرای دقیق توافق نامه امنیتی میان دو کشور که می تواند به اقدامات شرورانه این گروه‌ها به طور کامل و اصولی پایان دهد، تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا