وزیر اطلاعات در مراسم رونمایی کتاب سیطره خاطرات ۷ سال نفوذ نادر کیانی به گروهک تروریستی کومله مطرح کرد: از همه فریب خوردگان می خواهم به آغوش ملت برگردند

به گزارش آکام نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در مراسم رونمایی از کتاب سیطره خاطرات ۷ سال نفوذ نادر کیانی به گروهک تروریستی کومله حضور پیدا کرد و اظهار داشت؛ جهاد تبینی که رهبر عزیز بر آن تکیه می کنند، سربازان و سردارانی دارد که کتاب سیطره، خاطرات یکی از سرداران خط شکت در مقابل تهاجم دشمن، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را بازگو می کند.

آئین رونمایی از کتاب «سیطره» خاطرات هفت‌سال نفوذ «نادر کیانی» از نیروهای انقلابی ایران به‌قلب گروهک کومُله، چهارشنبه ۲۹ شهریور با حضور حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، کیانوش گلزار راغب نویسنده کتاب، مرتضی سرهنگی مؤسس دفتر ادبیات و هنر مقاومت، علی اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

گلزار راغب: نوشتن این کتاب را وظیفه خودم دانستم که به واسطه آن کمی روشنگری کرده باشم.

در ابتدای این مراسم، کیانوش گلزار راغب نویسنده این کتاب گفت: اگر لطف و همراهی عزیزان در حوزه هنری نبود شاید امروز سیطره را نداشتیم. اینکه امروز ما سیطره را داریم، از خوشبختی ما است. من یک هفته در یک روستا اسیر کومله بودم و برادرم هم به دست همین گروهک‌ها به‌شهادت رسید و بسیار دیگری به‌شهادت رسیدند و هنوز جنازه‌ها پیدا نشده است.

وی افزود: نوشتن این کتاب را وظیفه خودم دانستم که به واسطه آن کمی روشنگری کرده باشم. بابت اینکه اجازه دادند، از زاویه هنر و ادبیات قدمی برای امنیت کشورمان برداریم، تشکر می‌کنم. ما معمولاً گروه‌ها را از بیرون می‌بینیم که با شعارهای جذاب  سعی می‌کنند جوانان را به سمت خودشان بکشند.

راغب گفت: نادر کیانی برای ورود به دل کومله دست به کاری بزرگ زده و حاصل تلاش‌های او و دوستانش این فرصت را به ما داده تا در آسایش و امنیت زندگی کنیم. از تمام رسانه‌ها برای معرفی این کتاب‌ها که بازوی ما بودند، تشکر می‌کنم که باعث شدند این کتاب‌ها دیده و خوانده شوند.

آیین رونمایی از کتاب سیطره

مرتضی سرهنگی: من از آقای گلزار خواهش کردم به خاطرات کومله متمرکز شود.

در ادامه این‌مراسم مرتضی سرهنگی ضمن تبریک انتشار کتاب سیطره گفت: حدود ۱۱ سال پیش یک روز حدود ساعت ۴ بعدظهر یک متن به من رسید. آن را خواندم و وقتی سرم را بلند کردم ساعت ۱۱ شب بود و دیدم این کتاب چه دنیایی دارد. ۱۱ شب تلفن گلزار را پیدا کردم ؛ اولین کتاب گلزار راغب «شنود» بود. به او گفتم فردایش بیاید همدیگر را ببنیم. گفتم این دنیایی که شما از اسارت ترسیم کرده‌اید برای ما ناشناخته است و باید ما آن را بشناسیم. این چنین دنیاهایی دست به دست می‌دهند تا به ما نشان دهند این چراغ که بالای سرمان روشن است، برای ما چند درآمده.

وی افزود: من از گلزار خواهش کردم به خاطرات کومله متمرکز شود. یکی از کسانی که در دست کومله اسیر بوده است دختری اهل رشت بوده. او به راوی کتاب ما می‌گوید اگر روزی آزاد شدی به پدر من بگو دخترت را آزاد کن؛ چراکه به من دست‌درازی می‌کنند و وقتی اعتراض می‌کنیم به ما می گویند اینجا هرکسی وظیفه‌ای دارد و وظیفه تو تامین جنسی نیروها است. این‌خاطرات تکان‌دهنده هستندو برای ما تکان دهنده است که بدانیم دشمن‌های ما چه کسانی هستند. گلزار راغب به عهد خودش وفا کرد و خوش قولی کرد و این وقتی شیرین تر می‌شود که مجموعه‌های امنیتی به انتشار چنین‌کتاب‌هایی یاری برسانند.

سرهنگی ادبیات جنگ را ثروت ملی دانست و گفت: این کتاب و خاطرات وقتی پرثمرتر است که در کنار ادبیات جنگ که ادبیاتی ملی است، انرژی فداکاری نظامی می‌دهد و به فداکاری اجتماعی تبدیل می‌شود و در نهایت این فداکاری اجتماعی بیشتر می شود. امیدواریم این کتاب مقدمه‌ای باشد تا ما به این پرونده‌ها برسیم و کتاب‌های بهتر و بیشتری منتشر کنیم.

آیین رونمایی از کتاب سیطره

وزیر اطلاعات: جهاد تبیین، خط شکن ضربه های مختلف به دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در این‌مراسم گفت: ضمن تبریک هفته‌های دفاع مقدس و وحدت گفت: همزمانی این رونمایی با ایامی که تمام دشمن با یک جنگ ترکیبی تلاش در ایجاد آشوب اغتشاشات در ایران قوی می‌کند را تبریک می‌گویم. همچنین همزمانی آن را با تاریخ ۲۸ شهریور که تعیین و تکلیف توافقنامه امنیتی ایران و عراق، درباره تعیین تکلیف گروه‌هک‌های تجزیه طلب در اقلیم عراق را هم تبریک می‌گویم.

وی افزود: آقای سرهنگی انصافاً مرشد و راهبر این راه است؛ حوزه هنری و انتشارات سوره مهر و حجت الاسلام قمی و کسانی که در تهیه و تولید این کتاب نقش داشتند، بسیار تشکر می‌کنم.

وزیر اطلاعات گفت: جهاد تبیین که رهبر عزیزمان بر آن تکیه می‌کند سرداران و سربازانی دارد. انتشار این کتاب یکی از سرداران این راه و در راستای جهاد تبیین برای خنثی‌سازی تلاش‌های دشمن، آمریکا رژیم صهیونسیتی و انگلیس است. همه کسانی که برای براندازی این نظام همت گذاشتند و هرروز به لطف حضور مردم در محوریت رهبر عزیز و امام انقلاب مان، شاهد شکست‌های بیشتری شده و خواهند شد. جهاد تبیین می‌تواند در این جنگ ترکیبی و این جنگ نرم و ادراکی پیروزی‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و مردم ایران را بیشتر و پررنگ‌تر و مؤثرتر نماید.

وی افزود: جهاد تببین خط شکن این راه است و همواره می‌تواند در این جنگ ترکیبی و نرم پیروزی‌های نظام و دولت و جمهوری اسلامی و ملت عزیز را بیشتر و پررنگ‌تر و مؤثرتر کند.

آیین رونمایی از کتاب سیطره

خطیب گفت: همین جا اعلام آمادگی می‌کنم که پرونده‌ها، گزارشات و اقداماتی که تاریخ نگار انقلاب اسلامی و بیانگر پیروزهای مردم است را در اختیار نویسندگان و هنرمندان قرار دهیم تا آنها سرداران راه جهاد تبیین باشند. به همه آنهایی که امروز زبان خود را در اختیار گروهک‌ها قرار داده اند می گویم این سرداران و شهدای بزرگی که مردم تقدیم کردند، بر خواری و ذلت شما می‌افزایند. از این افراد می‌خواهم به آغوش ملت و سرزمین ایران قوی خود برگردند و با آرامش و امنیت و اطمینان زندگی کنند.

وزیر اطلاعات گفت: آنچه را که آن روز از انتشار سخنان یکی از سران کومله در فضای مجازی شنیده است، نشان دهنده تداوم با قوت دستگاه‌های امنیتی، همچون سیطره است. به همه کسانی که خود را در اختیار دشمنان این آب و خاک قرار داده‌اند می‌گوئیم این شهدا، سرهنگی‌ها و گلزارها و مردم بر خواری شما خواهند افزود.

در ادامه از خانواده‌های شهیدان سید ابراهیم تارا، سید حسین میری ماستری فراهانی، جواد قمی و شهیده ناهید فاتحی تجلیل به‌عمل آمد و سپس کتاب سیطره توسط حجت‌الاسلام خطیب، مرتضی سرهنگی، گلزار راغب رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا